Meddelande

Minska
No announcement yet.

Lägga upp säljes annonser?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Lägga upp säljes annonser?

    Hej,

    Är det tillåtet att publicera säljes annonser i någon del av forumet? T.ex. om jag vill slumpa bort ett bilstereosystem, får jag då publicera det i fordonskategorin? Skulle ju vara nice om man kunde låta webForum användare få första ching på saker som man känner sig generös med

    Mvh
    Tobias
    Web developers are not blind, they just can't C

  • #2
    Vi hade ett Köp -och Säljforum här tills för några dagar sedan. Vart tog det vägen?
    /Tor
    Jag och mina bilder.

    Kommentera


    • #3
      Köp & Sälj är bortplockat. Annonsering av varor sker på andra webbplatser.

      Mvh
      Zaiman forumvärd.

      Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

      Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

      Kommentera


      • #4
        Zaiman skrev: Visa inlägg
        Köp & Sälj är bortplockat. Annonsering av varor sker på andra webbplatser.
        Får man fråga varför? Framkom det klagomål? Så vitt jag vet så fungerade väl det forumet rätt bra?
        resebloggen # twitter # instagram

        Kommentera


        • #5
          Jag tror också att ett rent säljfora typ blocket når så många fler.
          Det är väl sällan som det är grejor som passar in på wF som tillsaluförs!
          Livet är kort och Nu!
          Läs mera!
          !?

          Kommentera


          • #6
            Dryden skrev: Visa inlägg
            Får man fråga varför? Framkom det klagomål? Så vitt jag vet så fungerade väl det forumet rätt bra?
            Absolut får du fråga.

            Resonemanget är att webForum ska minska antal forum och fokusera på sitt ursprung. Köp & Sälj har fungerat bra så det är inte anledningen till att det försvann.

            Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

            Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

            Kommentera


            • #7
              Zaiman skrev: Visa inlägg
              Resonemanget är att webForum ska minska antal forum och fokusera på sitt ursprung.
              Intressant, det har jag missat. När och hur bestämdes det?

              Kommentera


              • #8
                Fia skrev: Visa inlägg
                Intressant, det har jag missat. När och hur bestämdes det?
                Initiativet togs vid ett MSN möte 2009 (7 september 2009). Sedan har det diskuterats vidare i samband med omorganisationen av wF.

                //Zaiman

                Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

                Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

                Kommentera


                • #9
                  Kan det inte vara bra att informera forumets medlemmar om liknande förändringar?
                  Jag har varit lite frånvarande den sista tiden så jag kanske har missat det.
                  /Tor
                  Jag och mina bilder.

                  Kommentera


                  • #10
                    Web-Tor skrev: Visa inlägg
                    Kan det inte vara bra att informera forumets medlemmar om liknande förändringar?
                    Jag har varit lite frånvarande den sista tiden så jag kanske har missat det.
                    Visst. Framför allt den här årstiden är då många frånvarande ofta, och då passar ni på att göra stora ändringar!

                    Kommentera


                    • #11
                      b252390:
                      Jag har absolut inget emot förändringar eller tidpunkten för just den här förändringen. webForum drivs ideellt - det kan vara så att det just är den här årstiden som folk har tid över.

                      Men om det inte är hemlig information så är det alltid kul att bli informerad om förändringar.
                      /Tor
                      Jag och mina bilder.

                      Kommentera


                      • #12
                        Zaiman skrev: Visa inlägg
                        Absolut får du fråga.

                        Resonemanget är att webForum ska minska antal forum och fokusera på sitt ursprung. Köp & Sälj har fungerat bra så det är inte anledningen till att det försvann.
                        Ptja... å ena sidan var det ju ett ganska dött forum med..vaddå?... 5 annonser sammanlagt under några år? Så det var ju ingen rusning dit direkt.

                        Men å andra sidan är det ju ibland trevligare att göra affärer med folk man "känner" sedan flera år som medlem här, än att annonsera "anonymt" på t.ex. blocket..

                        Så medan jag kan förstå att det togs bort tycker jag att det lika gärna kunde ha fått vara kvar eftersom det knappast störde vare sig ledningen eller medlemmarna.

                        "Att fokusera på wF:s ursprung" är ju ett jäkligt lamt argument. Dels eftersom de mest bisarra trådar/inlägg fått passera utan åtgärd (tänker bl.a. på omröstningstalibanen) och dels eftersom diskussioner om webbutveckling inte står för mer än en bråkdel av alla inlägg/trådar.

                        Ska forumet fokusera på något, så borde det väl vara förnuftigare att känna vartåt vinden blåser, dvs vad folk faktiskt skriver om, vilket ju består till 99% om allmänna ämnen än att försöka tvinga tillbaka fokus till något som forumet inte haft på flera år.
                        Med vänlig hälsning från
                        Danne
                        ------
                        Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                        Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                        Våga Vägra
                        FaceBook

                        Kommentera

                        Working...
                        X