Meddelande

Minska
No announcement yet.

Svårt att svara i trådar?

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Svårt att svara i trådar?

De senaste dagarna har jag haft stora problem med att svara på trådar, både i snabbsvarrutan och med att överhuvudtaget surfa till "vanliga" reply-sidan. newreply.php alltså.

Opera står och väntar på att wF ska svara, men med 0 B hemtankat och 0 B/s efter en halv minut känns det inte helt bra.

Efter några minuters svärande och några försök brukar det klicka till och man kommer igenom, men något är knas. Nyss fick jag igenom mitt inlägg i "Idag har jag"-tråden vid 17.37, men inläggets tidsstämpel är 17.33 - då jag försökte få iväg det första gången..?

Ibland blir det dubbelposter när man sitter och svär och med tanke på antalet dubbelposter jag sett på sistone verkar jag inte vara ensam om det heller.

Opera 10.60 på Win 7 x64.
    My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Jag har uppmärksammat samma problematik. Har börjat leta i loggar..

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

Kommentera

Det där hände mig faktiskt i helgen (eller om det var innan) men bara en gång.
      resebloggen # twitter # instagram

Kommentera

Om man kollar så har det hänt för flera med dubbelpostning. Oavsett om man kör FF eller IE.
        Livet är kort och Nu!
        Läs mera!
        !?

Kommentera

I trådar med många inlägg (om det är det det beror på) tar det lång tid att posta ett meddelande (i IE 8 med Windows Vista) även med bredbandsuppkoppling. Efter att man tryckt på Posta snabbsvar snurrar det länge. Man lockas lätt till att trycka på knappen ännu en gång och då blir det två liknande inlägg som postas efter ett tag.

Kommentera

b242569 skrev: Visa inlägg
            I trådar med många inlägg (om det är det det beror på) tar det lång tid att posta ett meddelande (i IE 8 med Windows Vista) även med bredbandsuppkoppling. Efter att man tryckt på Posta snabbsvar snurrar det länge. Man lockas lätt till att trycka på knappen ännu en gång och då blir det två liknande inlägg som postas efter ett tag.
            Här går det mycket snabbare att posta. Det torde vara för att det är trådar med många inlägg det tar tid, men detta gällde inte före omstruktureringen. Fundera på vad det är som gör att det tar längre tid att posta inlägg i vissa trådar.

Kommentera

I trådar med mer än ca 1000 inlägg får man vänta länge men i tråd med bara 160 inlägg postas det direkt för mig.

Kommentera

Ännu tog det tid i tråden "Idag har jag", men i tråden "Vad läser du just nu" gick det direkt. Såg att den sistnämnda "bara" har 1250 inlägg, men den förstnämda mer än 16 000. I CTRL-V-leken tog det tid (3252 inlägg).

Är det antal inlägg det beror på eller bara i cafeet det går långsamt i trådar med många inlägg??

Kommentera

Ja, det blir väldigt mycket dubbelposter just nu och poster i Idag har jag... tar väldigt lång tid.

Kommentera

Vad skönt, då kanske folk slutar skriva i de där trådarna.
                    Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
                    Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Kommentera

Mr. N. skrev: Visa inlägg
                      Vad skönt, då kanske folk slutar skriva i de där trådarna.
                      OBS! Ej caféet.

Vi får (utgå från) hoppas på att någon i forumledningen hittar lösningen på problemet. Innan dess är det svårt att skriva i trådarna och upp till var och en att välja att ta risken att skriva i tråd med fler än ca 3000 inlägg eller inte.
                      Last edited by b242569; 2010-08-05, 15:04. Anledning: Tyckte "hoppas på" var bättre än "utgå från"

Kommentera

b242569 skrev: Visa inlägg
                        OBS! Ej caféet.
                        ???
                        Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
                        Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Kommentera

Han tyckte nog att du drog till med ett skämtsamt inlägg, vilket givetvis inte är okej utanför caféet.

b242569: Vill du ha fler halmstrån?
                          Ryck dem! Ryck!

< Kunnskap är mackt > < Blogg >

Tidigast redigerad av Brantis. 2001-12-20 klockan 21:01

Kommentera

Hur går det med dubbelpostproblemet?

Kommentera

Dryden skrev: Visa inlägg
                              Hur går det med dubbelpostproblemet?
                              Dessvärre har vi inte lyckats hitta orsaken till problemet än.

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

Kommentera

Working...
                              X