Meddelande

Minska
No announcement yet.

Behövs det 60 sek mellan rapporteringar?

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Behövs det 60 sek mellan rapporteringar?

Har just rapporterat ett antal inlägg som var ren spam. Upptäckte då att det krävdes 60 sek mellan rapporteringarna. Är det nödvändigt?

Att ha tidintervall mellan postningar kan jag förstå om man vill undvika spambots. Någon sådan finns det inte för det var inga problem att skriva "Rapporterad" (eller vad jag skrev för att inte fler ska behöva rapportera) men sedan fick jag sitta och vänta på att tiden skulle gå innan rapporteringen kunde ske. Det blev en hel del
    "This forum requires that you wait 60 seconds between reporting posts. Please try again in x seconds." innan det var klart

Jag har rapporterat två inlägg som svarade helt felaktigt på frågor jag ställde utanför cafeet (det måste ha varit mer än 60 sek mellan då jag inte fick de meddelanden som nämns här). Det gick till synes att rapportera men jag fick ingen direkt bekäftelse på att det hade gått (några skickade rapporter finns inte i min profil). I mail svarade en forumvärd:

Rapporteingen kom med stor sannolikhet fram, men rapporteringar skickas ut via mail, och forumvärdar får bara rapporteringar från forum utan egna moderatorer. Därför kan jag inte bekräfta det rakt av.

Kommentera

Det finns som standard tidsbegränsningar på alla funktioner som lägger till data i databasen. I fallet med rapporteringar gissar jag att 60 sekunder är ett standardvärde i vBulletin. Resonemanget med det är väl att funktionen kan missbrukas av folk som är missnöjda med ett forums administration som skickar iväg tusen rapporteringar.

Standardvärdet kommer nog kvarstå. Däremot kan jag informera om att du inte behöver rapportera varje inlägg separat, om de är gjorda med samma konto. Om detgäller uppenbart botspam räcker det att rapportera ett av inläggen och eventuellt ange att det finns flera i kommentarsfältet. Alla permanenta avstängningar går genom forumvärdarna, och vi kollar alltid att det inte finns kvarglömda spaminlägg.
      Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
      Internklippning:
      1) Snaggning av fångar.
      2) Klippning frisörer emellan.

Kommentera

Tack nitro2k01 - ska komma ihåg det

(Fast det verkar som om man kan posta vanliga svar betydligt oftare)

Kommentera

Kan gå över till denna tråd och fråga detta här (källa).

Varför skickas inte rapporterat inlägg till den som skrivit inlägget, eller skickas vidare till den som skrev det efter att moderator/forumvärd fått det?

Fick redigera lite så att det blir klart hur jag tänkt.
          Last edited by b242569; 2010-10-11, 07:23.

Kommentera

b242569 skrev: Visa inlägg
            Kan gå över till denna tråd och fråga detta här (källa).

Varför skickas inte rapporterat inlägg till den som skrivit inlägget?
            Rapporteringsfunktionen används för att kontakta webForums moderatorer och/eller forumvärdar då innehållet i ett inlägg strider mot webForums regler och/eller är felplacerat. Om moderator/forumvärd håller med om rapporteringen hanterar vi det på något vis - flyttar eller modererar.

Om du vill en viss medlem någonting får du använda någon av kontakt-metoderna (mail, PM t.ex.). Om medlemmen i fråga inte tillåter dig att kontakta honom / henne, så får det väl vara så. I värsta fall får du väl skriva i tråden då - det är ju uppenbart att det du vill säga har med ett inlägg att göra på något vis.

Räcker det inte nu?
            @aviddevguy

Kommentera

Nu har jag fått svar och mail eller PM är definitivit att föredra men det verkar som att nitro mest är inne på att det ska vara rapporter.

Det är ju lite skillnad beroende på vad man tycker är felet med inlägget.

Kommentera

Näe, det är två funktioner med två användnigsområden. Om du vill rapportera ett inlägg för regelbrott (eller vid felpost eller dubbelpost eller dylikt) så finns det nästan aldrig någon anledning att kontakta mod/FV privat.

Om du inte får något gensvar på dina inläggsrapporteringar så är det nog oftast din rapportering det är fel på, och inte rapporteringsfunktionen.
                Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
                Internklippning:
                1) Snaggning av fångar.
                2) Klippning frisörer emellan.

Kommentera

Working...
                X