Meddelande

Minska
No announcement yet.

Förstärkt effekt av "Markerad som lösning"

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Förstärkt effekt av "Markerad som lösning"

    Jag tycker att den visuella effekten på inlägg som är "Markerad som lösning av TS" är för svag. Jag har missat att tråden redan har en "lösning" flera gånger när jag läst i den. Det syns bra när de olika trådarna listas, då sticker den gröna bocken ut från mängden. Problemet är när man läser själva tråden.

    Det kanske kunde vara en idé att inkludera den gröna bocken innan texten "Markerad som lösning av TS". Men det jag helst skulle vilje se är en bakgrundsfärg som sticker ut lite på det inlägget. T.ex. lite mörkare (#C2C287).

    För att se lite mer vad jag menar så länkar jag till en löst tråd: http://www.webforum.nu/showthread.php?t=177739

  • #2
    Frågan är vidarebefordrad. Så länge får du ett tips: Om du klickar på den gröna bocken så hoppar du till lösningen.
    Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
    Internklippning:
    1) Snaggning av fångar.
    2) Klippning frisörer emellan.

    Kommentera


    • #3
      Infört på prov... Det exakta färgvalet tål att funderas på.
      Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
      Internklippning:
      1) Snaggning av fångar.
      2) Klippning frisörer emellan.

      Kommentera


      • #4
        nitro2k01 skrev: Visa inlägg
        Infört på prov... Det exakta färgvalet tål att funderas på.


        Helt klart bättre tycker jag! Imponerande snabbt implementerat! Som sagt, färgvalet kan diskuteras.

        nitro2k01 skrev:
        Så länge får du ett tips: Om du klickar på den gröna bocken så hoppar du till lösningen.
        Tack! Men problemet är inte att det är svårt att hitta lösningen, om jag redan vet att tråden är löst. Problemet för mig är att när jag sitter och läser en tråd, så tänker jag inte alltid på att den redan är löst pga att det inte är så lätt att se när jag väl läser tråden. Det har hänt att jag läser en tråd, ser att TS har fått ett bra svar, men jag noterar inte riktigt att det är markerat som löst, så jag skriver ett inlägg "Markera gärna tråden som löst" eller nåt liknande.

        Kommentera


        • #5
          Personligen kan jag urskilja lösningar ganska enkelt på att den del av ramen som går mellan användarinfon och själva inlägget. Det är vad som sticker ut mest vid en snabb titt i min mening.
          Men kom gärna med konkreta förslag. Det ska ju synas, men inte vara fult.
          Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
          Internklippning:
          1) Snaggning av fångar.
          2) Klippning frisörer emellan.

          Kommentera


          • #6
            Den vinröda ramen är bra, men när jag scrollar ner lite halvsnabbt så smälter det in i mängden av allt det vinröda i alla inlägg, tycker jag. Så ibland missar jag att tråden har en lösning som sagt.

            Vad sägs om att lägga in den "gröna bocken" vid texten "Markerad som lösning av TS" också? Bifogar ett utkast.
            Last edited by erciz; 2010-07-30, 18:04.

            Kommentera


            • #7
              Jag vet inte hur bra jag tycker om idén att ha den ikonen där. Däremot lade jag till en gradient i topp-baren istället. Hur tycker du att det ser ut nu? (Alla får förstås tycka till, inte bara erciz.)
              Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
              Internklippning:
              1) Snaggning av fångar.
              2) Klippning frisörer emellan.

              Kommentera


              • #8
                Kanske helt galet men, grönt?
                Bifogade filer
                -If a word in the dictionary were mispelled, how would we know? / Steven Wright

                Kommentera


                • #9
                  Perfekt!


                  den svarta ramen som är just nu, är inte lika tydlig eller snygg som den gröna
                  Last edited by stoffe-2k; 2010-01-02, 21:03.

                  \ˈin-fə-dəl, -fə-ˌdel\

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag tycker det skulle vara grönt.
                    Last edited by Emil W; 2010-01-02, 21:30.

                    Kommentera


                    • #11
                      cyprys förslag vore klockrent. Jag missar alltid lösningar som det har varit fram tills nu.
                      http://gråimport.se

                      Kommentera


                      • #12
                        Ok, nytt förslag. Jag föreslår lite radikalt att gradienten appliceras på alla inlägg, och att lösta svar blir grönmarkerade. Bildförslag bifogas.

                        1) Grön ram.
                        2) Grön ram samt grönfärgning av alla länkar som normalt är röda, i lösta inlägg. (För att passa ihop bättre med ramen)
                        3) Så skulle normala inlägg skulle se ut enligt förslaget.
                        Bifogade filer
                        Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
                        Internklippning:
                        1) Snaggning av fångar.
                        2) Klippning frisörer emellan.

                        Kommentera


                        • #13
                          nej, den där övergången till svart e inte snygg.

                          \ˈin-fə-dəl, -fə-ˌdel\

                          Kommentera


                          • #14
                            Skulle vara helt grönt som i cyprys bifogade bild.

                            Kommentera


                            • #15
                              Jag tycker att alla fyra bilderna är riktigt bra förslag av cyprys och nitro2k01. cyprys gröna förslag är snyggt, men ser en risk att det kanske sticker ut lite för mycket. När jag läser en tråd så ser jag två inlägg som är "viktigare" än de andra. Det är första inlägget och lösningen. Men cyprys förslag så verkar det som att lösningen är världens viktigaste inlägg, då kanske man lär kompensera och framhäva första inlägget också, men det känns lite fel.

                              Av den anledningen så tycker jag att nitro2k01:s 3 förslag, med en svart-röd gradient som ett bra alternativ. Visst inte supersnyggt, men det sticker ut lagom mycket, lösningen framhävs lagom mycket, tycker jag. Att det inte är så väldans snyggt tycker jag mest beror på den röda färgen. Ett alternativ kanske kan vara att istället för en gradient mellan vinröd och svart ha en gradient mellan ljusare röd och vinröd?

                              Bifogar ett förslag. Gradienten från (#8C524E) till nuvarande vinröda färg.
                              Last edited by erciz; 2010-07-30, 18:04.

                              Kommentera

                              Working...
                              X