Meddelande

Minska
No announcement yet.

Småförbättringar för mobila wF:are

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Småförbättringar för mobila wF:are

När man kör wF från IPhone är det svårt att pricka rätt när man klickar bland länkar som ligger för nära varandra. (även om man zoomat in, så är fingrar generellt fetare än de små radavstånd som används på t.ex. wF.)

Jag inser att en total mobilanpassning är ett för stort jobb, men skulle ni inte kunna göra några småfixar - typ separa länkarna "nya inlägg" och "logga ut" som ligger väldigt nära varandra i profilrutan i vänsterspalten på framsidan?

Funderar
    /jarvklo
    jarvklo.se

Noterat..

Instämmer med att det ska separeras. Alternativt flytta logga ut till annan plats.

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

Kommentera

Om man en gång ser över sin layout lite kunde hela sajten kanske moderniseras överlag, tycker jag. Finns det några planer på det?

Kommentera

Hmm...

Ursäkta om jag föregår forumvärdarna här, men frågan dyker ju upp med jämna mellanrum...

alejandr0 >> Att meka om teman är tidskrävande - och wF har sedan flera år konstant brist på utvecklare som kan hantera sådant här i den större skala som en temaöversyn erfarenhetsmässigt hamnar i...

Men det behöver inte vara ett hinder
        ... för det står var och en lika fritt att skicka in såväl teman som plugins för påseende.

... men med tanke på hur wF:s utseende är uppbyggt - speciellt pga att det (väl ?) fortfarande "bor" väl en del programlogik i temamallarna (?) - plus svårigheten/kostnaden förknippad med att dra igång ett vBulletin-system för att testa sig fram, finns även metoder som dessa att ta till där man enbart ger sig på CSSn om man vill visualisera ett förslag eller två.
        Last edited by jarvklo; 2009-12-29, 01:16.
        jarvklo.se

Kommentera

Zaiman skrev: Visa inlägg
          Alternativt flytta logga ut till annan plats.
          Hmm...
          Att flytta upp "nya inlägg" ovanför Avataren (under "välkommen tillbaka"-texten) skulle väl kännas ganska logiskt? (och den ändringen skulle väl kunna hanteras i samma mall/kodblock där de redan ligger dessutom ?)
          jarvklo.se

Kommentera

Nu har jag infört ditt förslag på prov, hur ser det ut?
            Min alldeles egna directory listing.

Kommentera

colione skrev: Visa inlägg
              Nu har jag infört ditt förslag på prov, hur ser det ut?
              Klart bättre för min fingertjocklek (se bilagda bilder)

Tack och bock
              Andra saker som är svåra att "klicka in sig på" är relaterat-länkar och lösningstoppliste-länken i vissa av forumen (ligger lite väl nära varandra för mina fingrar där bägge förekommer som t.ex. i XHTML-forumet) och sidbläddring (förra 1234 nästa när många trådar eller inlägg förekommer) - men de är inte lika akut irriterande som denna var för just mig
              Bifogade filer
              jarvklo.se

Kommentera

jarvklo,
                Jag förstår gott och väl att man inte gör ett helt tema på en dag, men eftersom hälften av wF:s forum är så konservativa mot förändring så tappade jag lusten att ens hjälpa till.

Jag besökte sidan 2007 för första gången och stängde omedelbart ner sidan för jag tänkte att det var en skitsida från 90-talet, fattade inte ens att det var ett forum. Sedan trillade jag in igen med bättre tid och såg då att sidan t.om. har besökare!!!

Jag förstår också att färgerna "hör till" så att säga, men när en sida ser så ful ut att besöksantalet minskar p.g.a. det, kanske det är dags för förändring? Datorskärmar är ju idag bredare än vad de är höga, och alla vet vi ju att det är väldigt jobbigt att läsa breda textstycken, och wF har ju inte fast bredd. Jag har perfekt syn men tycker att texten är för liten också på datorskärmen, ännu värre är det som sagt på en mobilskärm.

Men det är ju inte jag som äger och bestämmer över wF och jag har heller inga personliga känslor för sidan så forumet får för mig sakta förfalla, det finns trevligare forum på internet.

Kommentera

Vi tar gärna emot designförslag i alla dess former och färger. Folk vill i regel alltid ha det som de redan har, för det är säkert och vant. Ett förslag med andra färger, former och blinkande stjärnor (okej kanske inte blinkande stjärnor) tas _mer_ än gärna emot. När någon designar ett tema, byr er mindre om vad folk har idag och fokusera på vad *du* vill ha.

I min erfarenhet har de som har ropat högst efter förändring varit minst benägna att hjälpa till att genomföra den. Jag blir dock gärna motbevisad.
                  Min alldeles egna directory listing.

Kommentera

alejandr0 skrev: Visa inlägg

jarvklo,
                    Jag förstår gott och väl att man inte gör ett helt tema på en dag, men eftersom hälften av wF:s forum är så konservativa mot förändring så tappade jag lusten att ens hjälpa till. [...]
                    OK - Trist att du ger mig tummen ner när jag försöker hjälpa till genom att beskriva de konkreta alternativ som finns för vem som helst att engagera sig.
                    Det hade varit kul att se ditt förslag.

(och jag har för övrigt varken ägarintresse eller bestämmanderätt här, jag är "bara" en vanlig medlem som varit med ett tag och som försökte sammanfatta de möjligheter som finns )
                    jarvklo.se

Kommentera

alejandr0 skrev: Visa inlägg
                      Men det är ju inte jag som äger och bestämmer över wF och jag har heller inga personliga känslor för sidan så forumet får för mig sakta förfalla, det finns trevligare forum på internet.
                      Det är synd att du känner så för wF

Vi forumledningen och moderatorer försöker lyssna till alla medlemmar. webForum är summan av dess medlemmar och vad dem ställer upp med. webForum drivs ideellt och har inget vinstintresse och ingen reklam. Tänk på det när du besöker andra forum.

alejandr0 skrev:
                      Jag förstår gott och väl att man inte gör ett helt tema på en dag, men eftersom hälften av wF:s forum är så konservativa mot förändring så tappade jag lusten att ens hjälpa till.
                      Hur kommer du fram till att 50% är mot förändring?

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

Kommentera

Zaiman skrev: Visa inlägg
                        Hur kommer du fram till att 50% är mot förändring?
                        Jag såg i Färger och typsnitt...-tråden att överraskande många är emot förändring. Jag räknade dem aldrig till si och så många procent, jag bara sade så.

Jarvklo: Ville inte sätta tummen ner till just dig, och jag har ingen Iphone så jag kan tyvärr inte prova .

Kommentera

Fair enough I guess - Men prova gärna att lämna in ett förslag på nytt utseende också, och överlåt ev. konservativismövervinnande diskussioner med dem som (ev.) motsätter sig förändringar att hanteras av oss hårdhudingar som försökt förr i kombination med forumledningen

Om ingen försöker förändra konkret, kommer ingen förändring att ske. Det är väl det enda som är 100% förutsägbart när det gäller wF

Det är kanske värt ett försök ?
                          jarvklo.se

Kommentera

jarvklo skrev: Visa inlägg
                            Det är kanske värt ett försök ?
                            Tål funderas på

Kommentera

Working...
                            X