Meddelande

Minska
No announcement yet.

Se i vilka forumavdelningar en användare oftast håller till?

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Se i vilka forumavdelningar en användare oftast håller till?

Jag kom att tänka på att det skulle vara ganska intressant att på användarprofilen se vart på wF användaren brukar hålla till mest (posta större andelen av sina inlägg). T.ex. De 5 mest vanliga avdelningarna eller nåt liknande.

T.ex
    erciz postar mest inom:
    1. Java
    2. SQL
    3. PHP
    4. JavaScript
    5. Programmering - Övrigt

Det är förmodligen ganska mycket jobb bakom en sån funktion, men det skulle vart ganska intressant. Det säger ju lite om användaren, vad den är intresserad av och om vad den har för kunskapsområden. Alternativt kan man instället för att använda antal inlägg som underlag, använda antal lösningar.

Kul idé tycker jag!
    @aviddevguy

Kommentera

Tråden uppmärksammad.

Jag gillar den.

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

Kommentera

Jag satte mig ner och skrev en SQL-fråga för att utföra beräkningen, vilket inte var några större problem. Däremot tog frågan ganska lång tid att utföra, t ex 3 sekunder för att räkna ut de 10 forum där snabel-anders har flest accepterade svar. Det går iofs att komma runt genom att cacha värdet på något sätt, och dessutom bör koden snyggas till lite på olika sätt så att den respekterar de riktlinjer som vBulletin-kod bör ha.
        Men tack för förslaget, det är inte omöjligt att det blir något av det.

För övrigt kan jag upplysa dig om att ditt förslag om omorganisering diskuteras och troligen kommer att införas inom en snar framtid.
        Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
        Internklippning:
        1) Snaggning av fångar.
        2) Klippning frisörer emellan.

Kommentera

Kul att det uppskattas!

nitro2k01: Det låter strålande x2
          Förstår att det kanske inte är det smidigaste att implementer, men det kanske skulle ge wF ytterligare en dimension, och trollbinda de användare vi har, så att intresset blir större!

Kommentera

nitro2k01 skrev: Visa inlägg
            Jag satte mig ner och skrev en SQL-fråga för att utföra beräkningen, vilket inte var några större problem. Däremot tog frågan ganska lång tid att utföra, t ex 3 sekunder för att räkna ut de 10 forum där snabel-anders har flest accepterade svar. Det går iofs att komma runt genom att cacha värdet på något sätt, och dessutom bör koden snyggas till lite på olika sätt så att den respekterar de riktlinjer som vBulletin-kod bör ha.
            Men tack för förslaget, det är inte omöjligt att det blir något av det.
            Tänkte lite mer på det här. I jämförelse så listas alla inlägg en användare har gjort på 0.22 sekunder för mig.

Det här är ju information som man har i sin profil, men som uppdateras VÄLDIGT sällan. Då kanske man skulle kunna göra som så att detta genereras för första besökaren och sparas (cache), sen behövs dessa värden inte genereras på ett bra tag för det är information som inte ändras särskilt ofta. Om det t.ex. var mer än tre månader sen informationen genererades så genereras den igen. Då blir det som mest fyra genereringar per år för varje användare. Det smidigaste vore kanske om det kunde genereras via AJAX så att besökaren inte behöver vänta på hela sidan medans informationen genereras.

Kommentera

Working...
            X