Meddelande

Minska
No announcement yet.

Är det missbruk?

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Är det missbruk?

Vi har en relativ ny medlem här på wF! johjoh682
    I dagens trådar har han (eller hon) skickligt vävt in sin arbetsplats så att det blir många sökträffar.
    Tycker Ni att detta är ett försvarbart sätt att använda wF på?
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

Vid varje inlägg finns en rapporteringsknapp där du kan anmäla inlägget till en moderator om du tycker att det går över gränsen.

Men så länge han tillför något i sina inlägg är det inte så konstigt att länka till sin egen webbplats i sin signatur eller i inläggen om det skulle passa in. Det blir dock lite knasigt när man gräver fram två år gamla trådar bara för att marknadsföra sin egen webbplats.
    Utan en punkt hade den här meningen aldrig tagit slut

Webbradion - podcast för webbutvecklare | Blogg | Jobb

Kommentera

Jag vet att det finns en rapporteringsfunktion. Men i detta fallet tyckte jag det var på sin plats att lyfta fram sättet.
      Kolla gärna hur länkarna är uppbyggda så förstår Ni!
      Det är helhetsbilden som jag vill visa på.
      Det som är intressant är att en Googling ger som första träff:
      "Försäkringskassan varnar för PensionsMäklarna"!
      Livet är kort och Nu!
      Läs mera!
      !?

Kommentera

två saker som slår mig just nu är hade det inte varit enklare om du hade tagit med de inlägg du syftar på, och ska man ta detta offentligt och hänga ut denne medlemmen?
        Don't Pee on My Leg and Tell Me It's Raining

Kommentera

Jag håller med dig obelix. Det är ett antal inlägg så det är inte lätt att veta hur man gör!
          Jag kan avstå från att ha synpunkter och låta moderatorna sköta detta.
          Ber om ursäkt då!
          Sedan förstår jag inte hur jag genom att ange länkar till det sagda skulle kunna låta bli att peka ut en medlem!
          Livet är kort och Nu!
          Läs mera!
          !?

Kommentera

Personligen rekommenderar jag ändå inte det företaget han länkar till! Dom lurar via telefonförsäljning och svarar inte på mail!
            OTCH DSGN - OTCK SKTBDS

The only pop you'll here from us, is pop from our Glocks!

Kommentera

Jag tycker det är självklart missbrukar, se t.ex. följande post http://www.webforum.nu/showpost.php?...6&postcount=40
              varför skulle man vilja ha en länk till något med PPM när när man efterfrågar namn på ett dataföretag?
              Ett annat exempel är http://www.webforum.nu/showthread.php?t=174256 där han länkar lite av texten till något som inte verkar ha med texten att göra.

Kommentera

Jag tycker också det är ett solklart fall av missbruk av forumet. Men det faller på sin egen dumhet när man måste ta till sådanna sätt för att få trafik till sin sida
                / Jojoxx

"Always remember that you're unique and special, just like everyone else..."

Kommentera

Visst är det missbruk. Men jag blir mest ledsen över kommentar från en erfaren medlem som kanske inte ens läst på och förstått det hela.
                  Man kanske drar sig för att kommentera och se över wF!
                  Livet är kort och Nu!
                  Läs mera!
                  !?

Kommentera

Åtgärd har vidtagits. Tråden upplåst igen. (Och flyttad från Marknadsföring till wF's funktioner)
                    Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
                    Internklippning:
                    1) Snaggning av fångar.
                    2) Klippning frisörer emellan.

Kommentera

Working...
                    X