Meddelande

Minska
No announcement yet.

Varför begränsningar på måtten?!

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Varför begränsningar på måtten?!

    Seriöst, varför ska det finnas en begränsning på måtten (1200x1600) när man laddar upp bilder? Storleken i MB kan jag förstå, men måtten?

    Kom igen. Ta bort den begränsningen!
    Silfver Creations

  • #2
    Är det bara jag som irriterar mig på detta?
    Silfver Creations

    Kommentera


    • #3
      Jag ser inte det som en begränsning så jag har aldrig tänkt på det. Menar du att du vill ladda upp bilder som är större än 1200x1600 px? Varför skulle det behövas?
      Mitt företag

      Kommentera


      • #4
        Poteta skrev:
        Jag ser inte det som en begränsning så jag har aldrig tänkt på det. Menar du att du vill ladda upp bilder som är större än 1200x1600 px? Varför skulle det behövas?
        Jag ser bara inte syftet med en sådan begränsning.

        För att dra ett exempel så kan jag inte ladda upp en skärmdump över mitt skrivbord i tråden Hur ser era skrivbord ut? eftersom jag har en upplösning som sträcker sig längre än 1200 pixlar.

        Man kanske inte stör sig på det alldeles för ofta. Men jag tycker ändå att det är något som inte behöver begränsas.
        Silfver Creations

        Kommentera


        • #5
          Nej, som sagt. MB-antalet kan jag förstå, men inte pixel-storleken.

          Kommentera


          • #6
            Jag håller med silfver.
            http://truemaybefalse.blogspot.com - Med en debugger i högsta hugg

            Kommentera


            • #7
              Kan hålla med, även om det inte har varit något jag reagerat över.
              Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
              ><((((º>

              Kommentera


              • #8
                Precis som Poteta har jag aldrig sett det som en begränsning i praktiken. Det torde vara ytterst sällan en bild med mått som överstiger dessa erfordras. De flesta som spenderar sin tid på webForum vet säkert också hur man gör för att minska ned en bild så att de ryms inom de angivna måtten.
                Utan en punkt hade den här meningen aldrig tagit slut

                Webbradion - podcast för webbutvecklare | Blogg | Jobb

                Kommentera


                • #9
                  Håller med vill bara trycka på printscreen och skicka upp skiten ; )
                  inte in i paint och klippa ut och grejja.
                  Mobiloperatörer är pinsamma! | maxsurf.eu

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag har haft problem med panoramabilder då dessa gärna blir väldigt breda men inte särskilt höga, begränsningen känns fullständigt onödig.
                    Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
                    Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

                    Kommentera


                    • #11
                      Jaa, jag vill också kunna posta en bild som är 4000 pixlar bred och sedan skriva en massa text så att alla får scrolla i sidled för att kunna läsa hela raderna.

                      Nä jag tycker mao att det räcker gott och väl med de mått som finns idag.

                      Kommentera


                      • #12
                        SirPeter skrev:
                        Jaa, jag vill också kunna posta en bild som är 4000 pixlar bred och sedan skriva en massa text så att alla får scrolla i sidled för att kunna läsa hela raderna.

                        Nä jag tycker mao att det räcker gott och väl med de mått som finns idag.
                        Ehm... bilden bifogas ju i en miniatyr. Det är först när man klickar på den som man ser den i dess originalstorlek.
                        Silfver Creations

                        Kommentera


                        • #13
                          silfver skrev:
                          Ehm... bilden bifogas ju i en miniatyr. Det är först när man klickar på den som man ser den i dess originalstorlek.
                          Är det så i samtliga forumdelar? Jag vill minnas att det skiljer lite i vissa forumdelar men det kanske är ändrat?
                          Om det är så så spelar det ju som sagt ingen roll.

                          Kommentera


                          • #14
                            SirPeter skrev:
                            Är det så i samtliga forumdelar? Jag vill minnas att det skiljer lite i vissa forumdelar men det kanske är ändrat?
                            Om det är så så spelar det ju som sagt ingen roll.
                            Det beror på ifall man använder [IMG]-taggen eller bifogar en bild. Och det är alltså de bifogade bilderna vi snackar om. [IMG]-taggen har nog ingen begränsning vad jag vet.
                            Silfver Creations

                            Kommentera


                            • #15
                              Det här är ju ganska jobbigt. Men det går ju ifall man vill:
                              Silfver Creations

                              Kommentera

                              Working...
                              X