Meddelande

Minska
No announcement yet.

Uppge sin egen kunskapsnivå i wF

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Visste att jag skulle åka på punkten sju! Men fifan, det får gå
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

    Kommentera


    • #32
      Lasp skrev:
      Visste att jag skulle åka på punkten sju! Men fifan, det får gå
      Jo, men för helvitte; ju äldre man är, ju lindrigare ska svordomar bedömas, precis som i verkliga livet.
      Med vänlig hälsning från
      Danne
      ------
      Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
      Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
      Våga Vägra
      FaceBook

      Kommentera


      • #33
        Det är ett intressant förslag, dock lite svårare att implementera på ett bra sätt. Hur ska vi kunna värja oss från fusk från forumledare som kan ändra accepterade svar till deras eget?

        Jag kommer ha detta i bakhuvudet när vi är klara med migreringen. Tills dess får ni gärna hjälpa till med att komma på ett bra sätt att implementera det.
        Min alldeles egna directory listing.

        Kommentera


        • #34
          colione skrev:
          Det är ett intressant förslag, dock lite svårare att implementera på ett bra sätt. Hur ska vi kunna värja oss från fusk från forumledare som kan ändra accepterade svar till deras eget?

          Jag kommer ha detta i bakhuvudet när vi är klara med migreringen. Tills dess får ni gärna hjälpa till med att komma på ett bra sätt att implementera det.
          Bra att Ni utvecklare tar upp tråden igen!
          /DanneSt

          Kommentera


          • #35
            Danne V skrev:
            En enkelt hopsnickrad algoritm där man tar hänsyn till följande parametrar:

            1. Addera med antal dagar sedan registrering
            2. Addera med antal inlägg i hela forumet.
            3. Addera med antal rätt svarade inlägg i hela forumet
            4. Addera med antal inlägg i det aktuella underforumet
            5. Addera med antal rätt svarade inlägg i det aktuella underforumet
            6. Reducera med antalet varningar och stängda trådar vederbörande orsakat
            7. Reducera med antalet svordomar
            8. Addera antalet snälla smileys från medlemmen totalt i hela forumet.

            osv....
            Det där låter som upplagt för fusk. Jag tycker att hela idén är befängd. En nyregistrerad wF:are har med andra ord ingen chans att få kunskapsrespekt om man nu ska gå på ett system enligt ovan. Likväl kan en storpostare få jättebra betyg bara medlemmen postar många inlägg med vänliga smileys. Lägg där till att merparten av användarna faktiskt inte använder "acceptera svar"-funktionen, vilket gör det hela ännu svårare. Vad händer om en medlem ger rätt svar samtidigt som någon annan och trådskaparen väljer ett av inläggen? Ska den andre då inte få tillgodoräkna sig "poängen" då? Och vad är en "snäll smiley"?

            Idén är väl okej men, i mina ögon, inte genomförbar. De medlemmar som förtjänar repsekt genom sina kunskaper får det, förr eller senare. Det baserat på medlemmarans uppfattning och tycke och inte på någon algoritm som räknat smileys och svordomar.
            resebloggen # twitter # instagram

            Kommentera


            • #36
              Jag tror iof inte att Danne V var vidare värst seriös med det inlägget....
              Min alldeles egna directory listing.

              Kommentera


              • #37
                colione skrev:
                Jag tror iof inte att Danne V var vidare värst seriös med det inlägget....
                Svårt att veta, vi är ju inte i caféet.
                resebloggen # twitter # instagram

                Kommentera


                • #38
                  Dryden skrev:
                  Idén är väl okej men, i mina ögon, inte genomförbar. De medlemmar som förtjänar repsekt genom sina kunskaper får det, förr eller senare.
                  Och då skulle jag vilja påminna om syftet med idén, se mitt första inlägg i denna tråd.
                  Det är inte respekt för sin kunskap jag är ute efter, utan en mer anpassad hjälp till oss utan så stor kunskap!
                  /DanneSt

                  Kommentera


                  • #39
                    DanneSt skrev:
                    Och då skulle jag vilja påminna om syftet med idén, se mitt första inlägg i denna tråd.
                    Det är inte respekt för sin kunskap jag är ute efter, utan en mer anpassad hjälp till oss utan så stor kunskap!
                    I och för sig.
                    resebloggen # twitter # instagram

                    Kommentera


                    • #40
                      .
                      /DanneSt

                      Kommentera

                      Working...
                      X