Meddelande

Minska
No announcement yet.

Du blir korkad av all narkotika

Minska
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Du blir korkad av all narkotika

    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=1

    Vågar knarkarstollarna bemöta denna artikel
    Den får alltid rätt till slut som tänker rätt från början

  • #2
    Re: Du blir korkad av all narkotika

    [citat=Theon]http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=1

    Vågar knarkarstollarna bemöta denna artikel [/citat]

    Det vågar dom nog, men det ska bli sannerligen skoj att läsa vad dom har o säga!
    www.kristerlindholm.se - Blog etc.. Bop!

    Kommentera


    • #3
      Ni måste ju förstå att detta är ju bara fraricerade fakta som inte har någon anknitning till verkligheten. *Ironi*
      Hur många sådana här bevis ska man behöva presentera innan dom ändrar åsikt ? Den här typen av artuklar räknas ju som "skräckpropaganda" och är därför inte tillförlitliga.

      [citat]Undersökningar visar att drygt en fjärdedel har testat hasch eller marijuana en till fyra gånger, när de går i gymnasiets årskurs två. Av dessa fortsätter en av fem att använda cannabis, säger Thomas Lundqvist. Tre år senare har mer än 90 procent av dem slutat - troligen just på grund av att de märker att de håller på att förlora kontrollen över sina intellekt.
      [/citat]
      - BeatBox

      Kommentera


      • #4
        Jag var övertygad redan för massor av år sedan när pappa sa att det var farligt!
        Andreas

        Kommentera


        • #5
          Ähh vaddå dum i huvudet av Cannabis!?

          Nu orkade jag iofs inte läsa en sån där lång text män ändå!


          (Skämt )

          Kommentera


          • #6
            "Ni måste ju förstå att detta är ju bara fraricerade fakta som inte har någon anknitning till verkligheten. *Ironi*
            Hur många sådana här bevis ska man behöva presentera innan dom ändrar åsikt ? Den här typen av artuklar räknas ju som "skräckpropaganda" och är därför inte tillförlitliga. "

            -Tror inte att pundarna har nån anknytning till verkligeheten i vilket fall...

            Kommentera


            • #7
              Pundarna lär nog ha en ganska klar verklighetsanknytning - till silen

              Kommentera


              • #8
                Dom har inte vågat bemöta den än, men dom förstår väl inte vad som står där
                Personal sökes: http://www.binero.se/omoss/ledigajobb

                Kommentera


                • #9
                  Dom ska bara gräva fram en artikel från den enda källa dom känner till, dvs New Scientist.
                  - BeatBox

                  Kommentera


                  • #10
                    Kan väl gräva fram en artikel från samma författare (Thomas Lundqvist).

                    http://www.droginfo.com/j%C3%A4mf%C3...__cannabis.htm

                    Frågan är ju om hash är farligare än alkohol och nikotin? Och om inte - varför skall alkohol och nikotin vara tillåtet men inte hash? Om vi tillåter alkohol men förbjuder hash, trots att alkohol är farligare än hash (om det nu är så) så handlar det ju om en lagstiftning byggd på kulturella aspekter, och inte på fakta.

                    Är ingen rabiat drogliberal. Men jag anser att man i.a.f. skall föra en sansad debatt utan propaganda. Ta fram de forskningsresultat som finns, och låt folk själva dra slutsatserna.
                    Robban robban@lipogram.com

                    Kommentera


                    • #11
                      [citat]Är ingen rabiat drogliberal. Men jag anser att man i.a.f. skall föra en sansad debatt utan propaganda. Ta fram de forskningsresultat som finns, och låt folk själva dra slutsatserna.[/citat]

                      Jag tycker vi inte gör nått annat än just detta.... Är länken i första inlägget och bara "påhitt" eller ?
                      - BeatBox

                      Kommentera


                      • #12
                        "Cannabis påverkar många förmågor som är nödvändiga för individens psykologiska mognad"

                        "Haschrökare tänker sämre"

                        "Unga som använder cannabis regelbundet förlorar sin tonårstid, samtidigt som de psykologiskt står stilla i åldern, säger psykologen Thomas Lundqvist"

                        "De flesta som röker hasch slutar för att de upptäcker att de blir korkade"

                        Detta är några citat ur artikeln jag länkade till.

                        Lägg märke till frånvaron av hälsoaspekter

                        Vad jag ville belysa är att den som brukar Cannabis blir korkad och socialt handikappad

                        Haschrökare tänker sämre

                        Jag har tidigare skrivit om den ångest som får haschrökare att gå i försvarsställning så snart riskerna blir belysta.

                        Tråden kommer antagligen att understryka detta fenomen
                        Den får alltid rätt till slut som tänker rätt från början

                        Kommentera


                        • #13
                          Robban
                          I amsterdam kan man köpa sexuella tjänster med kreditkort, det tycker nog de flesta inte att vi ska kunna i sverige. Det kommer hjälpa svenska folket jättemycket att legalisera ännu en drog, verkligen. Räcker det inte med den skit som vi redan har som är laglig?

                          Kommentera


                          • #14
                            [CITAT]Är länken i första inlägget och bara "påhitt" eller ?[/CITAT]

                            Nä. Har jag inte påstått heller. Men i andra trådar som handlat om ämnet har siffror kastats fram och tillbaka, utan att källor redovisats. Hoppas vi får en tråd utan detta.

                            Mitt bemötande av ursprungsartikeln: Det är ingen som påstor att hash och canabis inte har några negativa sidor. Alla droger har negativa sidor. Men frågan är - vad är skadligast? Och varför skall vissa saker vara tillåtna och inte andra? Är det ok att bygga lagstiftningen på kulturella aspekter, i detta vårt mångkulturella samhälle (för de flesta av oss är ju alkohol "rätt" kulturellt sett, mendan hash kan vara mer "rätt" i andra kulturer)?

                            [CITAT]I amsterdam kan man köpa sexuella tjänster med kreditkort ...[/CITAT]

                            Jaha. Det var ju intressant? Men jag flörstår inte vad det har med debatten att göra?
                            Robban robban@lipogram.com

                            Kommentera


                            • #15
                              Robban har en hel del bra att säga !

                              Kommentera

                              Working...
                              X