Meddelande

Minska
No announcement yet.

Vi ser på när Ryssland sjunker. Eller?

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vi ser på när Ryssland sjunker. Eller?

Jag startade en tråd om Ryssland som gick ut på att Rysslands framtidsutsikter var begränsade.
    Den tråden försvann i och med trasslet tidigare i år. (Tror jag!!)

Men Ryssland tar inte semester vara för den sakens skull!

Internationell jakt på Putins maktkrets

En spansk nationell domstol har utfärdat en internationell
    arresteringsorder på flera ryska medborgare som misstänks för
    ”mycket allvarlig brottslighet” kopplad till två ryska maffior. Flera
    av de jagade hör till ryske presidenten Vladimir Putins maktkrets.

Visst är det intressant med Ryssland och dess framtid.
    Tyvärr tror jag att det skiter sig, precis som för WebForum! Som inte fungerar!.

Vad är det som har hänt?
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

Kommentera

Platt fall för Rysslands intäkter från oljeexport
      Publicerad 2016-07-11

Rysslands intäkter från oljeexporten föll på årsbasis med 48,3 procent till 16,8 miljarder dollar mellan januari-maj.

I fysiska termer föll exporten för samma period med 13,5 procent till 66,7 miljoner ton, skriver nyhetsbyrån Itar-Tass.

Geografiskt var nedgången som störst till OSS-länder där den backade med 17,7 procent till 2,9 miljoner ton.

Till övriga länder uppgick tappet 13,2 procent till 63,8 miljoner ton.

Samtidigt fortsätter Ryssland pumpa upp olja som aldrig förr.

I juni ökade landet produktionen med 1,14 procent till 10,8 miljoner fat per dag, jämfört med motsvarande period året innan. Oljeproduktionen i Ryssland har stigit för varje månad sedan juli 2014.
      Det är så lite text i denna nyheten att jag tar mig friheten att citera hela texten, som omväxling.
      Länk: http://www.di.se/artiklar/2016/7/11/...an-oljeexport/

På senare tid har det stått en del om Ryssland, att tack vare sanktionerna har dom kunnat bygga egen infrastruktur och ta fram och producera egna produkter.
      Men texten ovan belyser det hela ur ett annat perspektiv.

En annan sak är att Ryssland har velat höja världsmarknadspriset för olja genom att gå ihop med oljeproducerande stater och begränsa produktionen.
      Detta var innan USA släppte sanktionerna mot Iran som nu, med fri handel och med undermålig BNP, gör ALLT för att producera så mycket olja det bara går, för att få in Dollar (västvaluta) i ekonomin.

Samtiditt, i texten ovan, medger Ryssland att produktionen av olja ökat under väldigt lång tid....
      Alltså! Hade jag varit en oljeproducerande stat som dragit ner min produktion, i samråd med Ryssland, så skulle jag känna mig lite lurad!
      Eller??

Det ligger ett löjets skimmer över detta. Jag brukar tänka att Gud straffar dom giriga....
      Intressant utveckling. Där om råder inget tvivel!

Kommentera

Ingen som bryr sig, men detta var spännande läsning!!

"Ekonomisk kris drar unga till landsbygden"
        http://www.dn.se/nyheter/varlden/eko...l-landsbygden/

Kommentera

Har följt dina inlägg i det gamla webforum. Men varför hackar du på oss som inte har din sakkunskap nu?
          Vill du vara någon annanstans eller någon annan person!

Jag är nöjd med att vara jag, säger Lasp
          Livet är kort och Nu!
          Läs mera!
          !?

Kommentera

Working...
          X