Meddelande

Minska
No announcement yet.

Världens bästa gitarrist?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Är du allvarlig eller hånar du mig för jag skrev Frusciante?

    Kommentera


    • #62
      Jag är allvarlig, Seagal är ju grym på gitarr.
      Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
      söker trevligt sällskap för matresa till USA!

      Kommentera


      • #63
        Hmm, har nog hört talas om det någonstans. Att Seagal faktiskt ska vara ganska bra på gitarr.

        Kommentera


        • #64
          Det är intressant för när man kollar in en massa olika gitarrister så skiljer inte deras stil så enormt mycket. De har olika karaktär och så, men ändå så är soundet detsamma om man gämför olika metalgitarrister exempelvis.

          Men om man kollar på John Frusciante så har han ingen bländande teknik, men han behärskar ändå det han gör. Hans sound är så olikt allt annat trots att han har influerats av en massa andra gitarrister precis som alla andra. Men trots det så är hans sound så totalt olikt allt annat. Jag vet inte om det är jag som är aldeles för fanatisk eller vad det är, men John's spel och musik är det enda som jag kan lyssna på i timmar utan att tröttna.

          Man kan inte ta miste på att det är han som spelar. Det är så enkelt men ändå så totalt och perfekt.

          Kommentera


          • #65
            http://www.youtube.com/watch?v=fwxL8...rch=frusciante

            Vet att jag larvar mig men betyg?

            Kommentera


            • #66
              Eller http://www.youtube.com/watch?v=j8h7w...rch=frusciante, ganska taskig ljudupptagning dock.

              Kommentera


              • #67
                En gitarrist måste inte kunna bläddra yngwie malmsteen för att vara bra. Gitarrspel handlar till 99 % av känsla, man ska veta när man ska komma in med olika och när man ska hålla käften. Det kan inte t.ex inte Malmsteen, han bläddrar på hela tiden.
                Ett liv utan musik är inget liv.

                /Joel

                Kommentera


                • #68
                  Exakt, ett ständigt gitarronanerande som man baxnar av trötthet av att höra bara efter någon minut.

                  Kommentera


                  • #69
                    Kolla gärna in the grand finale av följande ljudklipp, http://www.youtube.com/watch?v=ZnrhA...rch=frusciante

                    Vad kan man säga, enorm.

                    Kommentera


                    • #70
                      Lättimponerade grabbar.
                      bassebhu - din kompis bland kompisar

                      Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
                      eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

                      Rapportera till bassebhu

                      Kommentera


                      • #71
                        Jag tycker fortfarande att Pat Metheny är bäst.

                        Kommentera


                        • #72
                          Josef skrev:
                          Jag tycker fortfarande att Pat Metheny är bäst.
                          ...och basse håller med.
                          bassebhu - din kompis bland kompisar

                          Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
                          eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

                          Rapportera till bassebhu

                          Kommentera


                          • #73
                            Yngwie Malmsteen vet ni väl.

                            #000000 is the new black

                            Styrkors.se - En svensk spelblogg med läget under kontroll

                            Kommentera


                            • #74
                              Jag lägger min röst på Tom Morello (Rage Against The Machine - Audioslave.. det sistnämnda bandet gillar jag ej dock)
                              Restavfall.se | Proxified.se | Ekke.se

                              Kommentera


                              • #75
                                bassebhu skrev:
                                Lättimponerade grabbar.
                                Och vad imponerar på dig då?

                                Tycker det där är en så dålig attityd, det som imponerar på dig behöver ju inte vara detsamma som vad andra imponeras av, du vet ju inte ens vad det är som imponerar.

                                Jag vill bara säga detta att om det är att vara imponerad av Johns Frusciantes spel som är att vara lättimponerad så undrar jag bara hur man inte kan vara imponerad av det han gör, inte ens det minsta.

                                Detta är en larvig kommentar men jag tycker den är befogad just nu, blir man inte det minsta imponerad av detta så vet man verkligen inte mycket om musik, eller ens har en vidare bred syn på musik. Då är man nog fan fast i nåt jävla popträsk eller mainstreamträsk.

                                Säger inte att alla ska tycka som jag men att man överhuvudtaget inte kan imponeras av det John gör och Johns stil, det kan jag inte förstå.

                                Vad exakt är det som inte imponerar, killen kan varenda jävla ackord som finns och han har skapat sig ett namn i musikvärlden precis som Hemdrix gjorde och du säger att det inte är något att låta sig imponeras över. Du har helt enkelt inte visat tillräckligt mycket uppmärksamhet.
                                Last edited by AndreasC; 2006-07-16, 22:20.

                                Kommentera

                                Working...
                                X