Meddelande

Minska
No announcement yet.

Är du sugen på att göra en webshop mot betalning?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Är du sugen på att göra en webshop mot betalning?

    Beskrivning:

    Hej!

    Det är så att jag ska starta en webshop, och behöver därför någon som kan hjälpa
    mig att programera den. Kan du även designa den så är det det en fördel men inte
    ett måste.

    Läs beskrivningen nedan vilka krav jag har på sidan och känner du att det är något du kan
    tveka inte att skicka in en ansökan till mig. Så mailar jag mer specifikt vilka djupgående
    krav jag har på sidan! Det är krav på att du kan lösa Affilates system biten, webshopen
    övriga funktioner kan diskuteras om du inte kan göra allt!


    Vänligen skicka även med länkar på liknande saker du gjort tidigare m.m.


    Deadline:

    1 mån från att vi kommit överens.


    Följande egenskaper ska sidan innehålla:

    :: Webshopens basic egenskaper.

    - Lägga varor i kundkorg
    - Ta bort varor ur kundkorg
    - Ändra antal i kundkorg
    - Välja antal när man lägger i kundkorg
    - Man ska kunna ändra det mesta te.x texter, produktsortiment med mer med hjälp
    av adminsystemet
    - Kunder ska kunna registrera sig på sidan och få lojalty bonus efter 5 köp
    - Kunder ska kunna handla även fast dem inte är reggade

    :: Statistik som ska finnas på sidan

    - Hur många unika besökare
    - Hur mycket dem handlat för
    - Snitt köp per köp
    - Hur många köp
    - Vilka sidor besökarna kommer ifrån
    - Hur många % samt antal av besökarna som handlat jämfört med antalet som har besökt
    - Hur många olika sidor besökarna har tryckt sig igenom efter första sidan
    - Hur många kunder som lagt i varukorgen utan att slutföra sitt köp
    - Allt detta ska man kunna se dag/vecka/mån

    :: Ordersystemet

    - Se alla ordrar i datum, ordernr, betalsätt, namn
    - Se detaljer genom att trycka på ordern samt
    - Kunna trycka i ivägskickad! se om dem är obehandlade eller behandlade
    - Söka på orders via, ordernr, namn, datum osv
    - Kunna skriva ut kvitto av orders med specifikation, samt få en popup ruta med adress uppgifter
    för utskick.


    :: Vilka betalsystem som ska kunna kopplas till sidan.

    - Betalkort
    " Man ska när man är i varukorgen kunna betala med kort som vi har kopplat till en av
    våra partner för denna betalningsfunktion.

    - Faktura
    " Man ska kunna betala med faktura som ska vara kopplad till "fakturera mig"'s faktura
    system

    - Postförskott
    " Man ska kunna välja postförskott som betalnings allternativ"

    :: Vilka övriga funktioner webshopen ska innehålla.

    - Nöjda kunder
    " Kunder ska kunna skicka in sina kommentar till oss i ett formulär som vi sedan ska kunna
    godkänna och sen publicera via admin verktyg på sidan"

    - Nyhetsbrev
    " Kunderna ska enkelt kunna gå i ett nyhetsbrev som vi ska kunna gå in via admin verktyg
    på sidan gå in och skriva nyhetsbrev med bilder, text, länkar och erbjudande länk och sen
    skicka ut till alla kunder"

    - Rabattkupong
    " Ska via annonseringslänkar kunna ha en rabattkupong på te.x 100 kr att handla för som dem
    sen får när dem kommer in på sidan ska kunna göra erbjudande via admin verktyg och sen
    skapas en länk efter de egenskaper man fyllt i. Te.x Köp för 500 kr få denna produkt på köpet.
    Så ska kunderna när dem trycker på en annons via en av våra annonssidor komma till vår sida
    och om dem då handlar för 500 kr får dem automatiskt en viss produkt"

    - Tips kund
    " Ska vara en tävling för dem kunderna som är medlemar, där den som tipsar flest kunder som
    handlar hos oss vinner något varje månad"

    - Mest sålda produkterna
    " Man ska på sidan kunna se vilka produkter som sålt mest"

    - Flera produtker dras rabatt
    " Om man köper flera produkter ska en viss rabatt dras, man ska kunna tjäna igen vilka
    produkter det är det gäller för genom ett id. Man ska även kunna gå in och lägga in och
    ta bort erbjudanden via admin system"

    - Månadsutskick efter köp avprodukt
    " När en kund handlar hos oss ska dem automatiskt få ett mail en månad efter köpet med
    ett tack brev och ett nytt specialerbjudande till dem. Mailet ska kunna gå och redigeras
    och ta bort samt skriva nya. Man ska även kunna koppla olika säljmail till olika produkter
    man köper"

    - Kunder som har handlat denna produkt har även köpt denna!
    " När man är inne på en produkt ska man även kunna se vilka produkter andra köpt som köpt denna"

    - Vi rekommenderar även dessa produkter
    " När en kund lagt i en produkt i varukorgen ska dem komma till en annan sida där det kommer
    3 st andra produkter"

    - Order status
    " Via koppling till DHL eller Posten ska man kunna se orderstausen på varann.

    - När man är i kassan kan man få produtker grattis om man köpt för ett visst belopp
    " När kunderna ska godkänna sin varukorg ska dem se olika bilder med olika produkter som
    dem får grattis om dem handlar för ett visst belopp och har dem handlat för te.x 500 kr
    och en gräns är 500 kr ska dem kunna lägga i en av de produkterna man kan välja om man
    handlat för 500 kr.



    :: Vilka egenskaper affiliates systemet ska innehålla.

    Varje sida som vi annonserar på ska vara med i vårt affiliates system.

    Dem ska kunna se följande,

    - Hur mycket pengar dem dragit in till oss samt själva tjänat
    - Kunna se hur många som klickat till oss via deras hemsida
    - Se hur många som har handlat
    - Se hur många av deras kunder som har registrerat sig
    - Se allt detta i dag/vecka/mån/år
    - Göra ansökningar via vår sida för att bli affiliates genom att skicka in uppgifter till oss
    - Få eget login för detta
    - Få en egen länk som skapas för dem och deras login som dem använder på sina banners till
    oss på deras hemsida som igenkänner just dem och deras köp
    - Admin ska kunna ta bort en affiliates sammarbete om dem bryter mot avtalet

    Vilken erstättnings typer affiliatesen ska kunna erbjuda
    - % ersättning på köp
    - Livstidsersättning när nån registrera sig i %
    - Fast ersättning vid köp
    - Admin ska själv kunna välja vilken % som affiliates partnern kan få i ersättning
    via admin verktyg där han loggar in och godkänner ansökningar
    - Admin ska kunna logga in och se hur mycket han ska betala ut till varje affiliates!


    Ersättning:

    Fast pris enligt överenskommenlse, betalas ut när allting är i funktion.


    Kontakta mig:

    webshopansokan@gmail.com

    Glöm inte att bifoga länkar till liknande produkter du gjort och hur mycket du kan tänka
    dig vilja ha betalt för det hela.

  • #2
    1 månad för allt det? Det har jag extremt svårt att se som realistiskt..
    "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

    Kommentera


    • #3
      Jag kanske kan tänka mig att göra ett theme åt eCommerce.

      Varför uppfinna hjulet igen?
      Johan Norberg, webbutvecklare.

      @GitHub

      Läs min blogg

      Kommentera


      • #4
        Det spelar ingen roll om man har en färdig webshopslösning som man gör om. Men som jag skrev i rubriken ser jag Affiliatessystemet med provision som det viktaste. Statistik delen är inte så super viktig till början.

        Hur lång tid anser du skulle vara rimligt då? Jag har sysslar inte själv med det så jag har inte så bra koll på hur lång tid det tar. Men om man har en färdigwebshopslösning och sen lägger till dem funktionerna jag har borde det väl inte ta så lång tid?

        Kommentera


        • #5
          3 månader skulle jag tippa, och det är utan gränssnittsdelen. Det gömmer sig en del gråa zoner i denna spec, tex integrationen med betalkortsleverantören ni hade. Vid såna här projekt brukar dessutom 20% av tiden gå åt till frågor/kommunikation/proj styrning. Dessutom undrar jag vem som vill bygga allt i förskott utan en krona under tiden....känns lite oseriöst.

          Kommentera


          • #6
            Är du fortfarande letar efter att bli bannad för spam?
            Last edited by nitro2k01; 2014-04-26, 09:42. Anledning: Redigering schmedigering.

            Kommentera


            • #7
              triforce skrev: Visa inlägg
              Är du fortfarande letar efter utvecklare?
              "Are you still looking for developers?" Hej Google Translate!

              Utan att veta så tror jag han att har ordnat sin webbshop nu.
              Dock vet jag inte hur det har gått med att lära sig skriva "de" och "dem" på rätt ställe.
              Mitt företag

              Kommentera


              • #8
                Om du vill får ut något vettigt inom en månad så bör du ta fram en sk MVP (Minimum Viable Product) som innehåller de funktioner som du ABSOLUT måste ha för att kunna börja dra in pengar. Resten av funktionerna kan sedan prioriteras och klassificeras som antingen "must have later" och "nice to have" och som sedan kan utvecklas för de pengar du får in av fösäljning av varor med den nuvarande shoppen. Då slipper du förlora en massa pengar om det efter en kort tid ser ut som om du inte har möjlighet att fortsätta med shoppen.

                Genom att skala ner lite på kraven så sparar du massor av pengar och får ut en webbshop mycket snabbare!

                T ex Magento lär erbjuda de flesta funktionerna du vill ha. Jag skulle satsa på Magento (http://magento.com/).

                Magento är en open source -baserad eCommerce-lösning. Det finns massor av moduler som man kan antingen ladda ner gratis eller köpa som sedan utökar Magentos funktioner utöver de som redan finns. Gissar att de även finns sk färdig themes att köpa som du kan börja med. Dessutom finns det internationellt sätt en massa utvecklare som kan Magento.

                Leta upp ett antal Magento-hus i Sverige och be dem om en offert för det du vill ha (minns MVP!). De kommer att ta mycket per timme men det kan vara lönsamt i längden. Se länkarna nedan, kan vara till hjälp.

                Magento & Sverige:

                - http://magentowebshop.se/
                - http://www.webbhuset.se/
                - http://www.improove.se/magento/
                - http://www.sveawebpay.se/integration...dules/magento/ (betalningsmoduler)
                Last edited by jme; 2014-04-27, 15:29.
                Min blogg | Mina böcker

                Kommentera


                • #9
                  jme, jag vet inte om du noterade men tråden är från 2007 och triforce, som bumpade, är en spammare. (Iofs, bra information för den som letar.)
                  Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
                  Internklippning:
                  1) Snaggning av fångar.
                  2) Klippning frisörer emellan.

                  Kommentera


                  • #10
                    Damn, jag som försökte att ge ett bra svar

                    Tittade inte alls på när denna tråd skapades.
                    Min blogg | Mina böcker

                    Kommentera


                    • #11
                      Kanske att tråden borde stängas, eller åtminstone lösas av någon med behörighet. Trådskaparen själv är väl inte så ofta här nuförtiden?

                      Red. Det var från tråden http://www.webforum.nu/showthread.php?t=194172 jag fick iden om eventuell lösning av denna tråd.
                      Last edited by b242569; 2014-04-27, 17:59.

                      Kommentera


                      • #12
                        Nä tråden skall inte låsas. Ett övertramp betyder inte att det är slut!
                        Som jag skrev i en annan tråd.
                        Det hade varit kanon om vi fått in svaren, dels vad tid det verkligen tog, dels om man följer råden från jme, hur blev det.
                        Jag antar att den kunskapen som jme listar upp, fanns inte 2007 när det gäller e butiker.
                        Så jag tycker att det är bra att tråden fortsätter säger Lasp.
                        Livet är kort och Nu!
                        Läs mera!
                        !?

                        Kommentera

                        Working...
                        X