Meddelande

Minska
No announcement yet.

HJÄLP! Perl till PHP?

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• HJÄLP! Perl till PHP?

Tjao.... mitt webhotell stöder endast PHP, ASP och mySQL men måste använda mig utav ett Perl script vilket ej funkar. Vill ej byta webhotell då jag fick en massa bra dealer... fri trafik, obegr. e-post mm mm... och dessutom adressen dårå....

Blir ju bara krångligt. Kan man eller någon översätta ett Perl script till PHP?

Eller skall jag köpa ett till webhotell med liten plats så alla medlemsidor ligger på det nya som stöder Perl där så att säga...

Eller skall jag byta webhotell och flytta över domännamnet? Vilket i så fall? Please help me!
    Den eviga knep och knåparen....

Vi börjar med att prova på "Ideella jobb & tjänster" så får vi se om någon vänlig själ vill översätta perl-scriptet till php. (Är du säker på att det inte redan finns gjort?) Är du beredd att betala för att få det gjort kan du istället prova Förmedling av jobb & tjänster (eller hellre be moderatorn att flytta tråden dit).

Ger detta inte något resultat får du kanske överväga något av de andra alternativen. Men som sagt, det måste vara ett väldigt speciellt script om det inte redan finns en motsvarighet gjord i php.
    / Jojoxx

"Always remember that you're unique and special, just like everyone else..."

Kommentera

Tjao.. inte säker på någnting vad gäller detta script. Vet ej hur det fungerar heller då jag inte förstår ett skvatt av detta. Men det jag vet är detta script används av min bank som skall fixa betalningen på min sida.

Dvs... medlemen skall va medlem i 30 dagar. Sen skall lösenordet sluta fungera. Då måste man lösa en ny avgift för att bli medlem igen. Men då banken fått bekräftat att betalningen är godkänd så skulle banken kunna skicka ett mess till en databas som skickar ett lösenord till den aktuella medlemen som gäller i 30 dagar. Sen skall det lösenordet försvinna.....

Hoppas ni förstår....
      Den eviga knep och knåparen....

Kommentera

[citat=Swedemister]Tjao.. inte säker på någnting vad gäller detta script. Vet ej hur det fungerar heller då jag inte förstår ett skvatt av detta. Men det jag vet är detta script används av min bank som skall fixa betalningen på min sida.

Dvs... medlemen skall va medlem i 30 dagar. Sen skall lösenordet sluta fungera. Då måste man lösa en ny avgift för att bli medlem igen. Men då banken fått bekräftat att betalningen är godkänd så skulle banken kunna skicka ett mess till en databas som skickar ett lösenord till den aktuella medlemen som gäller i 30 dagar. Sen skall det lösenordet försvinna.....

Hoppas ni förstår.... [/citat]Då tar du och anlitar någon till att översätta din Perl till PHP. Är det ett väldigt avancerat Perlscript kan det säkert kosta en kosing eller två så vida det finns någon vänlig själ!

Har tyvär ingen bra koll på Perl för att kunna hjälpa!
        För lata svin är marken alltid frusen..

Don't try to fix your linux system without knowing where your towel is. It is useful for three things
        1. Muffling screams of frustration
        2. Covering evidence of your ineptitude
        3. Crying into.

Ubuntu forums
        Umbraco é nice.
        Jag försöker åtminstone..

Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul.

Kommentera

Working...
        X