Meddelande

Minska
No announcement yet.

Library/API till Arduino

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Library/API till Arduino

Hej WF,

Forumet är ju idag inte lika aktivt som det en gång varit, men jag vet att många eldsjälar tittar in ibland!
    Jag skulle behöva ett API till Arduino där du som hjälper att ta fram det får ta hela äran och använda koden till det du vill under dina villkor, på github t.ex.

Jag har en Bergvärmepump från IVT med ett REGO 637 kontroller. Denna har en serviceport i form av D-sub. Med denna kan man kommunicera med REGO kortet.
    Kommunikationen använder alltid 19200 bps, 8 bit, no parity, 1 stop bit (19200/8N1). det är 5V CMOS 4000 (TTL) signaler.

Så det jag vill göra är att läsa ut alla givare och larmer från denna.

På denna hemsida finns liknande projekt, fast man använder sig inte av arduino utan en PC. På sidan finns dom register som jag vill använda/läsa ut.
    http://rago600.sourceforge.net/

I mitt fall vill jag ha en arduino för att skicka vidare detta till ett KNX baserat hemautomationssystem.

Jag hade tänkt mig använda Arduino MEGA som har flera HW serial anslutningar så jag kan koppla KNX trancivern till en port och REGO till en annan.

Någon som känner sig manad?
    The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.
Working...
X