Meddelande

Minska
No announcement yet.

Logo till fotbollsklubb

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Logo till fotbollsklubb

Tjena!

Skulle vara schysst om någon skulle kunna hjälpa mig att göra en logo. Laget heter "The Internationals", dvs. ett lag som består utav olika nationaliteter. Skulle vara coolt om man skulle kunna göra någon form av jordglob med flaggor? ..

Logon görs troligen i Adobe?

Tack på förhand till personen som är intresserad.
    mvh
    Namo

Tjena,

Vad blir målformatet? Webb?
    Vilken upplösning behöver du ha loggan i?
    Mvh
    Haider

Kommentera

Ta en titt på det här, men känner lite på mig att den kanske är mer cool än praktisk...

Bilden finns i större upplösning ifall man vill kapa bort en del sidor och behålla mer till texten. Har lagren intakta så det går o flytta runt vid behov.
      Berätta som sagt hur du vill använda loggan så går det säkert att justera lite.
      Bifogade filer
      Mvh
      Haider

Kommentera

haider skrev: Visa inlägg
        Ta en titt på det här, men känner lite på mig att den kanske är mer cool än praktisk...

Bilden finns i större upplösning ifall man vill kapa bort en del sidor och behålla mer till texten. Har lagren intakta så det går o flytta runt vid behov.
        Berätta som sagt hur du vill använda loggan så går det säkert att justera lite.
        Grymt snygg!
        Nu är det ju inte jag som vill ha hjälp med loggan men för mig ser globen lite ut som en puck vilket får mig att tycka att det är ett hockeylag. Kanske hade det sett bättre ut med en fotboll där?
        Mitt företag

Kommentera

Jo, glansen har fått den att se puckaktig, men det är en glob egentligen.
          En fotboll skulle också gå, eller att jag lägger fotbollen på som en slags effekt.

Frågan återstår om hur våran vän Namo vill ha det

tack för komplimangen för övrigt
          Mvh
          Haider

Kommentera

haider, grymt snygg, men svår att använda.
            Hur skulle den se ut om du tog bort flaggorna och begränsade dig till två färger (+ vitt)?

[edit]
            det är blänket i nederkant som får den att se ut som en puck
            [/edit]
            Last edited by StefanBergfeldt; 2010-03-04, 08:18. Anledning: tillägg
            webbdesign | skoj | filmrecensioner | sportnyheter | tekniknyheter | besikta bilen | köpa kattunge

Kommentera

Ja, det är blänket som får den att se ut som en puck

Det beror ju lite vad den ska användas till - grafiken är rätt tung och brurkar vara i stil med den man brukar se på TV kanske.
              Möjligen till en header på en websajt.

Fast man skulle kunna behålla flaggorna men tona ner bakgrunden. Eller rentav använda vitt om bakgrundsfärg.
              Mvh
              Haider

Kommentera

haider skrev: Visa inlägg
                Woow, den var galet snygg ju!

Men som redan tidigare så kanske den inte fungerar så bra som fristående logga. Men det kanske går att ta bort bakgrunden med flaggorna och ta bort glanset på globen, då tror jag att den skulle göra sig rätt bra som logga.

Kommentera

Tack!

Precis, som fristående logga måste den som anmärkt rensas upp.
                  Vad som blir kvar är ju texten och globen.

Gjorde två tester där den med flaggorna skulle kunan fungera i webbsammanhang, medan den utan (roterade globen lite för att dölja undan det vita stråket - orkade inte trolla bort det nu.) är friare att användas i mer, kanske tryck på tröjor eller liknande.
                  Sen kan globen förenklas ytterligare, kanske göras till lineart om man vill åstadkomma något nära 2-färgstryck.
                  Bifogade filer
                  Mvh
                  Haider

Kommentera

Som du säger, den första hade varit skitcool med lite liv och rörelse på TV.
                    De två senare är mycket mer användbara!

Bra jobbat!
                    webbdesign | skoj | filmrecensioner | sportnyheter | tekniknyheter | besikta bilen | köpa kattunge

Kommentera

Grymt haider!
                      Recursion - See recursion.
                      Nej, Gagnef är inte en flod i Indien.

Kommentera

Tack Fiddler.

Återstår o se vad beställaren själv säger
                        Mvh
                        Haider

Kommentera

Jag skulle vilja se lite mer djup på texten. Nu känns den väldigt platt med det vita glowt.
                          Följ mig på geocaching

Kommentera

Det stämmer nog bra det. Djupet har ju vit färg och försvann i och med att bakgrunden numera är vit. Den syntes nästan inte heller mot den svarta bakgrunden. Inser att glöden tar kål på den effekten. Bäst vore om jag provar på en annan färg på "djupet".
                            Mvh
                            Haider

Kommentera

Working...
                            X