Meddelande

Minska
No announcement yet.

Hjälp med dekryptering (XOR)

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med dekryptering (XOR)

Jag har en fil med en ganska kort text som är krypterad med XOR som jag vill ha hjälp med att dekryptera. Är det någon som kan detta och har tid och lust att hjälpa mig med det? Jag har krypteringsnyckeln och koden i varsin fil men vet inte hur man gör helt enkelt.

Kontakta mig via PM eller E-post om du kan och har möjlighet att hjälpa till. Tack på förhand.

red/ Var nog trött igår när jag skapade tråden. Har redigerat lite nu då det skall stå XOR istället för HEX
    Någon med behörighet får gärna redigera rubriken med, tack.
    Last edited by SirPeter; 2009-08-15, 06:08.

Om det är krypterat, vet du med vilken krypteringsalgoritm? Vet du något mer om ursprunget? (Program eller liknande)

Hex är ju en förkortning för hexadecimalt, dvs att man anger asciivärdena med talbas 16.

Du kan ju maila dev@tydal.nu om du vill, så kan jag kika på det.

Kommentera

Har du fått mitt mail tydal?

Kommentera

Är det någon annan som kanske har kunskaper och möjlighet att hjälpa till med detta?

Kommentera

Sorry, jag har varit bortrest. Om det bara hade varit XOR med nyckel hade det inte varit svårt, (läs: tagit någon minut för hand), men det verkar vara knepigare än så, för det som kallades key såg inte ut som nyckel, och det blir heller inget läsbart resultat om man använder den som nyckel.

Har du fått någon information/instruktioner?

Kommentera

Om någon annan vill prova så är det krypterade:
            [kod]e2 fa f9 ff f9 f9 ff fa fd fd ff ed fe f6 fd ff f3 f1 ff fc fb fb ff[/kod]

Det som kallas för nyckel är:
            [kod]53 30 31 20 32 33 2e 34 35 36 20 57 31 38 30 20 39 38 2e 37 36 35 0a[/kod]

Okrypterat borde det vara en positionsangivelse med nordlig bredd (N) och ostlig längd (E).

Kommentera

Nej det är tyvärr all info jag har.

Kommentera

Nyckel:
                S501 23.456 W180 98.765

Plaintext:
                N57 45.174 E012 56.421

Koordinaterna pekar på:
                Lindormsgatan 27
                50644 Borås, Sverige

Kommentera

Tack intesa. Jag skall dra iväg och kolla om det stämmer direkt. (Y)

Kommentera

Det stämde mycket bra. Stort tack för hjälpen både intesa och tydal.

Kommentera

Man blir ju onekligen lite nyfiken på vad som finns på adressen. Lust att berätta?
                      -

Kommentera

SirPeter är professionell hitman och det där var koordinaterna till hans nästa jobb.
                        Eller så hittade han en kista full med guldmynt.

Det är mina gissningar =)

Kommentera

Working...
                        X