Meddelande

Minska
No announcement yet.

PHP ORMapper v. 1.0

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • PHP ORMapper v. 1.0

    Hej!

    Jag har ägnat en del av dagen till att fila på en O/R Mapper för PHP. Den är inte färdig, man kan bygga på en hel del funktionalitet - men den är funktionell redan nu.

    Den som vill och orkar får självklart modifiera och utöka (eller skriva om) klasserna. Den är släppt under GPL.

    I zip-arkivet ligger även ett demo och dokumentationen som även innehåller exempelkoder. Jag har enbart testat mot PHP 5.2.4 och med MySQL 5.0.51a.

    Vid frågor hänvisas ni till PHP-forumet och gärna i diskussionstråden för PHP ORMapper. Mail kan jag inte lova att jag svarar på.

    Hoppas att den ger någon glädje!

    Med vänliga,
    Last edited by SPiN; 2008-08-29, 20:19.
    "Knock off the hippie shit, strap on a helmet and start shooting. This is Malibu, baby! I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandy!"

  • #2
    Version 2.0

    // Projektet är numera nedlagt...
    Last edited by SPiN; 2009-04-17, 16:29.
    "Knock off the hippie shit, strap on a helmet and start shooting. This is Malibu, baby! I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandy!"

    Kommentera


    • #3
      //...
      Last edited by SPiN; 2009-04-17, 16:29.
      "Knock off the hippie shit, strap on a helmet and start shooting. This is Malibu, baby! I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandy!"

      Kommentera


      • #4
        Alla skall väl tydligen göra en egen ORM

        Det kan ju vara helt kul men vad har din ORM atta erbjuda gäntemot t ex Doctrine?

        Släpp den under LGPL istället...
        Min blogg | Mina böcker

        Kommentera


        • #5
          Ja, du. Jag har inte testat Doctrine, men överlag har inte de O/R mappare som jag tittat på fungerat som jag velat. Och varför skulle jag släppa den under LGPL istället för GPL? Jag förespråkar fri mjukvara, och vill inte att proprietära program ska använda sig av det jag har skrivit - därför släpper jag den under GPL. Det var ju ett väldigt konstruktivt inlägg från din sida.
          "Knock off the hippie shit, strap on a helmet and start shooting. This is Malibu, baby! I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandy!"

          Kommentera

          Working...
          X