Meddelande

Minska
No announcement yet.

Kalender

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Version 5

    Slängde ihop en version som hanterar events.
    Inget avancerat, bara startdatum, slutdatum och lite text.
    Använder mysql.

    Databasstrukturen finns i en sql fil.
    Öppna conn.php och editera databasinställningarna.
    Bifogade filer
    Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
    ><((((º>

    Kommentera


    • #17
      Haha, visste det! Kanon! Thx!!
      /DanneSt

      Kommentera


      • #18
        DanneSt skrev:
        Haha, visste det! Kanon! Thx!!
        Hade du räknat med att jag skulle fixa det?
        Får väl bygga inloggning vid något senare tillfälle, om jag får lust.
        Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
        ><((((º>

        Kommentera


        • #19
          Pedda skrev:
          Hade du räknat med att jag skulle fixa det?
          Japps!
          Pedda skrev:
          Får väl bygga inloggning vid något senare tillfälle, om jag får lust.
          Hemskt gärna, om du får lust och orkar!

          Har nämligen inte grottat ner mig i PHP, själv kan jag bara ASP (till viss (låg) nivå)...
          /DanneSt

          Kommentera


          • #20
            Om vi nu håller på med önskningar så kan väll jag också få önska/fråga något

            Har implementerat detta kalender script på min egen sida http://filowap.axplock.com/ver2
            (Kräver tyvärr att man registrera sig om man vill skriva in meddelanden osv.)
            Funkar skitbra. Ett stort tack för ett bra och pedagogiskt kod.
            Har också fixat så att man får fram en snygg dag-överblick då man klickar på en dag. Man ser då ev. meddelande och mellan vilka tider dom gäller eller om dom gäller heldagar. (man ser också vilken användare som skrivit in dom, om nu denna använder vill att du ska se det osv.)
            Men jag funderar på vecka. På något sätt vill man ju skapa och visa vecko meddelanden också. Några ideer på ett bra visuelt sätt att visa detta ?
            Tekniskt PHP och SQL mässigt är det ju inge problem, men användarvänligt mässigt ?
            Ideer ?

            Än en gång, tack för en bra grundkod ! Kan starkt rekommendera den till er andra som läser detta.

            (Inser att detta meddelande kanske inte helt hör hemma här, men då diskusionen var på G kunde jag inte låta bli. )
            Bifogade filer
            ---------------
            http://fun.axplock.com
            Ett gott skratt förlänger livet

            Kommentera


            • #21
              Kul att se att någon har användning av scriptet och även bygger vidare med egna funktioner.
              Det var därför jag har försökt att skriva så många kommentarer i koden som möjligt. Betydligt mer än jag brukar. (Jag brukar slarva med det)
              Gillar din dagsöversikt där du även har tider med. Jag kanske får bygga till det jag med när jag har tid o lust.

              Ang. veckomeddelanden har jag inga ideer mer än att man får upp en sida om man klickar på veckonummret.
              Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
              ><((((º>

              Kommentera


              • #22
                Vill du kan du få kolla min dag-kod när det blir dax. Bara att hojta till. Vore bra om du fick den då du kanske skulle kunna skriva in lite kommentarer i den så jag själv, såhär i efterhand, fattar vad jag gjort
                Kommer du (eller någon annan på) ett snyggt sätt att presentera veckomeddelanden (altså då dom är flera) så hojta till. (har denna tråd under bevakning)
                ---------------
                http://fun.axplock.com
                Ett gott skratt förlänger livet

                Kommentera


                • #23
                  Hejsan och tack Pedda. Detta var precis vad jag sökte efter att ha på min hemsida.

                  Tack och bock / Roger
                  Roger Bråberg
                  www.dmsverige.se
                  jultradition.se

                  Kommentera


                  • #24
                    Hej,

                    Är det någon som har koden för version 4 av denna kalender? Länken i ovanstående tråd tycks inte fungera!

                    Mvh/Per

                    Kommentera


                    • #25
                      psn skrev: Visa inlägg
                      Hej,

                      Är det någon som har koden för version 4 av denna kalender? Länken i ovanstående tråd tycks inte fungera!

                      Mvh/Per
                      Det beror på att "Mina sidor" / "Mina filer" (domänen member.webforum.nu) stängts av tillfälligt. Pedda har helt säkert filerna någonstans, annars får du nog vänta till dom fixat avdelningen.
                      //Micke Andersson
                      Hemsida | Kontakta
                      ----------------------
                      "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst".

                      Kommentera


                      • #26
                        Ok då avaktar vi svar från Pedda. //Per

                        Kommentera


                        • #27
                          Tusen tack för kalendern, sjukt användbar.

                          /pär

                          Kommentera


                          • #28
                            Jag är inte den som registrerar mig hux flux överallt, men var tvungen att tacka för denna kod då den varit till stor hjälp!

                            Mr T skrev: Visa inlägg
                            Om vi nu håller på med önskningar så kan väll jag också få önska/fråga något

                            Har implementerat detta kalender script på min egen sida http://filowap.axplock.com/ver2
                            [...]
                            Sjukligt nice version, gillar _verkligen_ hur din lilla kalender ser ut och hur man ser olika events på samma dag (i kategorier?). Gillar även den minimalistiska designen, markeringen för dagens datum samt färgen på söndagar.

                            Jag har själv börjat på en ombyggnad av detta system, finns en rad grejer jag vill implementera. Det jag hunnit göra hittills är främst ny layout och en markering för vilka dagar som har events, även ett annat sätt att visa eventen för att få samma storlek (lite mindre) på kalendern hela tiden. Har även lagt till kategorier så att man kan välja vilken kategori ett event hör till, beroende på vilket får det en annan bakgrundsfärg. Alla dagar visas med mouseOver där man ser eventet, även via denna mouseOver lägger man till events för att inte behöva ha den knappen i kalendern. Bilden jag bifogar visar 2009-09-12 i.o.m. att jag håller musen över det datumet.

                            Min önskelista (d.v.s. saker jag förhoppningsvis gör själv, inte nödvändigt vis önskning från någon annn).

                            1. Ajax för att byta månad så man slipper ladda om sidan.
                            2. Ajax för att lägga till events, skulle vara snyggt.
                            3. Automatiskt knyta kalendern till ett nyhetsflöde/blog/inlägg skapat i annat forumlär.
                            4. Röda söndagar (edit: fixed)
                            5. Snyggare sätt att markera events inom olika kategorier likt Mr.T
                            6. En miljard småfixar.

                            Nåväl, här är en bild från det jag hunnit hittills. Igen, TACK!
                            Bifogade filer
                            Last edited by Jftn; 2009-09-14, 22:20.

                            Kommentera


                            • #29
                              Välkomna till wF, psn, pär, Jftn och alla andra som hittat till Peddas fina kalender.
                              Just så här skall det väl vara med Öppen Källkod och friska tankar!
                              Kul att se och läsa.
                              Livet är kort och Nu!
                              Läs mera!
                              !?

                              Kommentera


                              • #30
                                Har hittat en liten bugg i min kalender, om man bläddrar fram till månadsskiftet Januari/Debruari 2010, vecka 4 förekommer som sista veckan i Januari och första veckan i Februari.

                                Ser på demot ovan att det inte är likadant där, där blir det vecka 4,5,6 men i min får jag 4,4,6.

                                Kan det bero på nån serverinställning? Koden är exakt samma som den Pedda skrivit.
                                //Micke Andersson
                                Hemsida | Kontakta
                                ----------------------
                                "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst".

                                Kommentera

                                Working...
                                X