Meddelande

Minska
No announcement yet.

Uploadscript utan komponent [utgåva 2]

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Uploadscript utan komponent [utgåva 2]

    Eftersom det förra uploadscriptet blev överraskande populärt, drog tyvärr detta med sig en del krångel och konfigurationssvårigheter i vissa fall. Trådar om det där scriptet har det blivit en del i ASP-forumet, kan man väl säga.

    Nu har jag iallafall satt ihop en liten klass som förhoppningsvis är en aning enklare att använda än det förra kod-monstret som lätt blev en aning rörigt.

    Jag jobbar fortfarande på att förbättra vissa punkter och nu är klockan kvart i sex på morgonen, så ha gärna överseende med brister i gränssnitt eller eventuella buggar.

    I vilket fall som helst; har ni några förslag på förbättringar eller buggar; skriv i denna tråd i ASP-forumet. Det uppskattas, då det säkerligen finns något att förbättra, jag är inte så vass med avancerade klasser eller liknande.

    Det ligger en ReadMe-fil i zip-filen, där beskrivs gränssnittet i klassen (om än en aning luddigt). Det finns även med två demofiler som visar hur scriptet används.

    Hoppas det kommer till någon nytta.
    Bifogade filer
    Last edited by OveRRidE; 2004-01-29, 08:25.
    http://truemaybefalse.blogspot.com - Med en debugger i högsta hugg

  • #2
    En uppdaterad variant

    Helo!

    OBS!!!!
    Senaste scriptet ligger längre ned

    Tar mig friheten att skicka upp en liten modifierad version av denna klass, dock ej bakåtkompatibel.
    Så, ni som redan har hunnit att ladda hem v1.0 får skriva om lite då jag har tagit bort en del egenskaper och metoder + lagt till en klass.

    Denna (2 klasser som jobbar ihop) klass har stöd för att du ska kunna skapa ett formulär med n antal textfields, dropdownlist, file-fields.
    Alltså, inte endast stöd för EN fil som ska laddas upp utan n-antal filer kan laddas upp + extra formulär-fält om det skulle behövas.

    Finns exempelfil som ni kan kika på i zip-filen.

    cya,
    /PatrikB
    Bifogade filer
    Last edited by PatrikB; 2003-10-01, 15:48.

    Kommentera


    • #3
      Sådärja.

      Tackar!
      http://truemaybefalse.blogspot.com - Med en debugger i högsta hugg

      Kommentera


      • #4
        Ny version, v.1.5.1

        Vasse'go

        Har nu gjort den delikata upptäckten av en bugg så här kommer buggfixen

        Visade sig om användaren lämnade ett eller flera av file-fields tomma så "flippa det ur".

        La till lite felhantering

        cya,
        /PatrikB
        Bifogade filer
        Last edited by PatrikB; 2003-09-06, 20:48.

        Kommentera


        • #5
          Ny version, v.1.5.2

          Har utökat felhanteringen.

          Kod exempel med felhanteringen följer med.

          cya,
          /PatrikB
          Bifogade filer

          Kommentera


          • #6
            Ok, efter lite testande från olika personer har naturligtvis lite "buggar" hittats.

            Hoppas att denna variant kommer att fungera lite bättre.

            cya,
            /PatrikB
            Bifogade filer

            Kommentera


            • #7
              Ytterligare en uppdatering, nu med ett extra textfält i index.asp som skall få bort 'out-of-the-package'-felet med fältet som inte finns.
              Bifogade filer
              http://truemaybefalse.blogspot.com - Med en debugger i högsta hugg

              Kommentera


              • #8
                ERROR: Couldn´t find the form-field - txtname - in the collection.

                Detta var ju några år sedan det skrevs, men jag har använt det hela tiden och nu har jag plötsligt fått felmeddelande:

                ERROR: Couldn´t find the form-field - txtname - in the collection.

                Någon som vet vad som har hänt?

                Kommentera


                • #9
                  har inte direkt kollat på koden, men har du ett form element med namnet "txtname" i din kod? skapar gärna ett inlägg i http://www.webforum.nu/forumdisplay.php?f=22 med problem istället.
                  "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

                  Kommentera

                  Working...
                  X