Meddelande

Minska
No announcement yet.

SQL - Alla län och kommuner i Sverige

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • SQL - Alla län och kommuner i Sverige

    Behöver du alla Sveriges kommuner eller län i SQL-form? Då finns de här.

    SQL-scriptet skapar två tabeller, en för län och en för kommuner (tabellerna heter geo_counties respektive geo_municipalities). Varje kommun är kopplat till ett län.

    Scriptet är ursprungligen för MySQL, så viss syntaxspecifik kod kanske måste göras om. Men jag har försökt att ta bort all sådan.

    Se även:
    Bifogade filer
    Last edited by Pace; 2006-10-25, 00:07.
    Take your god and shove him

  • #2
    Postnummer kopplad till ort

    Sveriges postnummer kopplat till orter. Totalt 1 620 orter och 14 101 postnummer.

    Databasen är i Access 97-format. Ursprung.
    Bifogade filer
    Last edited by Pace; 2007-02-18, 21:59.
    Take your god and shove him

    Kommentera


    • #3
      Jag vill ha det omvända! Skriv in gatuadressen och få upp giltiga postnummer och därtill hörande orter!
      Eller ännu bättre skriv in perosnnummer och erhåll all adressiformation ! De du!
      Livet är kort och Nu!
      Läs mera!
      !?

      Kommentera


      • #4
        Lasp skrev:
        Jag vill ha det omvända! Skriv in gatuadressen och få upp giltiga postnummer och därtill hörande orter!
        Eller ännu bättre skriv in perosnnummer och erhåll all adressiformation ! De du!
        Gärna kopplat till personens mobil telefon så man kan se var dom är också.
        .: :.

        Kommentera


        • #5
          Pace skrev:
          Sveriges postnummer kopplat till orter. Totalt 1 620 orter och 14 101 postnummer.

          Databasen är i Access 97-format.
          Kanon, har letat efter detta. Tackar och bockar..
          Damn Awkward.com, your take on awkward situations, short style..
          Min blogg.

          Kommentera


          • #6
            Finns det någon fördel att ha kommuner och län i två olika tabeller jämfört med i en enda som här?
            bassebhu - din kompis bland kompisar

            Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
            eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

            Rapportera till bassebhu

            Kommentera


            • #7
              Melitta skrev:
              Kanon, har letat efter detta. Tackar och bockar..
              Bara så du vet så uppdateras postnummer och orter varje dag!
              OTCH DSGN - OTCK SKTBDS

              The only pop you'll here from us, is pop from our Glocks!

              Kommentera


              • #8
                Vill bara meddela att de 14 tusen postnumren numera är över 18 tusen.
                I de flesta tabeller av denna sort finns det LKF Län Kommun Församling samt en reklam eller tidningsspecifikation.
                Noterar att yohpops kom med ett förslag som jag ännu inte har en lösning på ;-)
                Livet är kort och Nu!
                Läs mera!
                !?

                Kommentera


                • #9
                  Vore fint med en databas över alla adresser
                  OTCH DSGN - OTCK SKTBDS

                  The only pop you'll here from us, is pop from our Glocks!

                  Kommentera


                  • #10
                    Någon som sitter på en uppdaterad version tro?
                    Mobiloperatörer är pinsamma! | maxsurf.eu

                    Kommentera


                    • #11
                      Jag har jobbat en hel del med postnummer och adresser och mig veterligen är enda möjligheten att få en uppdaterad databas eller fil via PostnummerService - uppdateringar sker dagligen. Postnummersökning för enstaka adresser finns på många ställen bla här.

                      Kommentera


                      • #12
                        Jag måste säga att det känns konstigt att betala för en sådan här sak. Det borde absolut vara gratis och tillhandahållas av någon myndighet. posort-postkod samt kommun-län finns att ladda ner på http://bjurr.se/45-sveriges-postorte...ql-csv-och-xls . Dock saknar jag kopplingen postkod-kommun.

                        Kommentera


                        • #13
                          Postnummer i kommun och län

                          Hei.
                          Har sett at endel søker etter postnummer som er linket opp mot kommuner og län. Så da tok jeg saken i egne hender og surfet litt på nettet og skapte mine egne sql-filer.
                          Om det er noen som ønsker et samarbeid rundt en ny webtjeneste som de tenker å utvikle, så ta gjerne kontakt med meg!

                          Postnummer, kommun og län i sql

                          Kommentera

                          Working...
                          X