Meddelande

Minska
No announcement yet.

Finns det något som är bättre i vista?

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Finns det något som är bättre i vista?

Hej alla, sitter här och funderar lite över operativsystemet Vista. Finns det någon funktion i Vista som blivit förbättrad i Vista jämfört med XP? En detalj som jag är nyfiken på om det har blivit bättre eller inte är avgränsningarna mellan olika användarkonton. Som det är i XP idag när jag jag installerar ett program är att det installeras på alla konton och det är oftast bara jag som ska använda programmet. Nu är väl installationsprogrammen lite medskyldiga till att mjukvaran hamnar hos alla användare på datorn. Är det något som Vista gör det lättare för en som inte är datautbildad?
    Amatörer gör det de kan. Klåpare gör det de inte kan.
    Walt Disney

Flyttas från Det eviga kriget.
    Skaffa Firefox | Skaffa Mac | Agda Design | Bloggen

Kommentera

Jag håller med Thord - såsom jag har läst förekommer det många problem med vista och även om det kommer att vara morgondagens OS kan det vara värt att få veta vilka problem som hittills uppstått och hur dessa har lösts samt vilka nya funktioner av värde det har tillkommit. För min del ska jag köpa ny dator och är därför oerhört intresserad av vad det är jag får om jag hellre väljer en vista mot en xp. Som en sa:" eftersom du kör på WIN ME kommer ALLT bli bättre". Men jag köper inte detta, jag vill veta lite mer detaljerat.

Finns det någon vänlig kunnig själ som obejktivt kan beskriva för/nackdelar om xp respektive vista? Jag har en del program jag använder som förmodligen kommer att ställa till problem, är jag tvungen att köpa nya program eller vaddå?????

Jag hittade denna länk Allt om windows Vista men vill trots det ha personliga åsikter.

För och nackdelar beträffande vista
      kaxigt.com

Kommentera

Enda orsaken till att jag inte svarat i denna tråden än är för att det redan finns trådar på detta forum som tar upp ämnet. Använd sökfunktionen. Har ni specifika frågor svara jag gärna på dem, men generella åsikter finns redan på forumet.
        http://gråimport.se

Kommentera

Jag har sökt men hittar inte - kanske att jag har sökt fel ??
          kaxigt.com

Kommentera

http://www.webforum.nu/showthread.ph...ighlight=vista
            /Mvh Tengblad - "A computer is only as smart as the person using it"
            Eyesx | MrFilm | WordPress Sverige

Kommentera

TACK! jag sökte på vista men hittade inte denna tråd - klumpigt av mig
              kaxigt.com

Kommentera

Working...
              X