Meddelande

Minska
No announcement yet.

Video och ljud spelar inte och fryser Chrome?

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Video och ljud spelar inte och fryser Chrome?

Hej!

Sen några dagar tillbaka fryser Chrome när jag försöker att spela ljud eller video. Facebook, youtube, soundcloud, vilken sida som helst där det finns media. Så fort jag klickar på något för att spela upp så hänger sig läsaren och jag måste stänga fönstret.

Vad kan ha hänt? Jag kör OS X Yosemite och senaste Chrome.
    Googling ger inga resultat som har hjälpt. Har ominstallerat Chrome, raderat preference-filer, skapat ett helt nytt OS X-konto för att testa, men samma sak där.

Safari och Firefox funkar utmärkt. Superskumt.

Idéer?

Tack!
    bassebhu - din kompis bland kompisar

Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
    eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

Rapportera till bassebhu

Ett långskott: sök efter filer/mappar med namn som börjar med Rodknight... och radera dom.
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

Kommentera

Fler idéer? Tack!

Rapportera till bassebhu

Kommentera

Visade sig vara Chrome som installerat en uppdatering i bakgrunden, vilket konflikterade med mitt ljudkort UA Apollo Thunderbolt. Efter en downgrade till Chrome v46 och stängde av Chrome autoupdate funkade det. Förhoppnigsvis fixat av antingen Google eller UA i nästa uppdatering.

Stängde av autoupdate i Terminalen med:
        defaults write com.google.Keystone.Agent checkInterval 0

Shit, tog en vecka att komma på.

Rapportera till bassebhu

Kommentera

Working...
        X