Meddelande

Minska
No announcement yet.

Kolla virus

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Kolla virus

    Finns det flera sätt att kolla om ett program man laddat ner har virus i sig? Alltså om man har ett bra antivirusprogram så kan man ju inte vara säker. Men det kanske finns andra sätt att kolla också? Tips mottages
    Jag menar typs såna program som är exe filer och freeware. Se så bra ut på hemsidorna, men jag vill ju inte ha in något skit.
    //nordan -->>
    Not only do I not know the answer I don´t even know what the question is.

  • #2
    Du kan aldrig vara säker.
    Det gäller då att skapa alternativa miljöer som gör att man kan testa.
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

    Kommentera


    • #3
      På det viset kan kanske köp-mjukvara vara att föredra. Inte för att det är ett 140% vattentätt alternativ i sig, utan snarare att företag som tjänar pengar på sin mjukvara inte har något incitament att "lura sina användare" i samma omfattning som freeware har.

      Ja... lite så kan man tänka!
      Kanske värt att betala 200-500 kronor för något som du har användning för?
      Men det är bara du som kan göra det valet!

      Kommentera


      • #4
        angelica skrev: Visa inlägg
        På det viset kan kanske köp-mjukvara vara att föredra. Inte för att det är ett 140% vattentätt alternativ i sig, utan snarare att företag som tjänar pengar på sin mjukvara inte har något incitament att "lura sina användare" i samma omfattning som freeware har.
        Håller inte med Nu är inte open source lika med freeware, men i och med att många går över till öppen källkod där alla har insyn i koden så minimerar det risken för virus. Så i så fall så skulle jag rekommendera open source-program som är fria. SourceForge är din vän
        / Jojoxx

        "Always remember that you're unique and special, just like everyone else..."

        Kommentera

        Working...
        X