Meddelande

Minska
No announcement yet.

Vilken dist?

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vilken dist?

Vilken dist skulle du välja idag och varför?

Jag har kört länge på Centos V5. Har fungerar för mina ändamål. Nu har servern (hårddiskarna börjar ge upp) och jag funderar på vad jag ska välja.

Använder många olika inom jobbet med en liten förkärlek till Debian.

Kan vi ta en diskussion om vad vi gillar, varför osv?

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

Många gånger är mångfald bra. Men när det gäller Linuxdistributioner tror jag på den stora massan!
    Då finns det två vägar fedora som är grunden till RedHat, borde vara tryggt för lite tyngre saker.
    Men som vanlig daglig användare skulle jag välja LinuxMint, problemet är ju sedan bara vad man skall ha som front!
    Där är jag mycket anbivalent! KDE Cinnamon eller något annat!
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

Kommentera

Jag använde relativt länge Gentoo med Fluxbox som skal. Tunnt, snabbt, simpelt, men samtidigt väldigt funktionellt. Precis som jag vill ha det.

Har även kört LinuxMint, Redhat (för många år sedan) och några fler, men aldrig riktigt fastnat för dem.

Näst på tur att testas är Solus som just kommit ut i version 1.0! Spännande!
      https://solus-project.com/
      Last edited by prplxr; 2015-12-29, 09:37.
      Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

Kommentera

Kärleken fick vinna. Debian it is..

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

Kommentera

Ja det är ju inte fel val!

Tänk om Debra fått ha sin Ian kvar också, man kan ju undra varför en mogen man -73 gör så?
          Livet är kort och Nu!
          Läs mera!
          !?

Kommentera

Working...
          X