Meddelande

Minska
No announcement yet.

Cacha inläggstext när man blivit utloggad?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Cacha inläggstext när man blivit utloggad?

    Det är för retfullt att tappa hela texten när man glömmer tiden i skriva inlägg!

    Går det att få browsern att cacha om inte hela sidan så iaf inläggstexten innan browsern skickar det till servern?
    And he looked at the world and he found it all logical so he decided there will be numbers.
    To 1 and 0 he figured them, and he told them to become numerous and to rule everything.

  • #2
    Det är egentligen inget problem längre.

    Jag har kommit på att jag alltid kan logga in om det behövs innan jag skickar/förhandsgranskar om jag duplicerar fönstret först. Även om jag hade kopplat ner.
    And he looked at the world and he found it all logical so he decided there will be numbers.
    To 1 and 0 he figured them, and he told them to become numerous and to rule everything.

    Kommentera


    • #3
      Hallå alla tipsare, OSA

      Hallå alla tipsare! Om det finns en lösning på det här i min ände är jag tacksam för så många tips ni kan komma på. Förutsättningen är IE6 och jag har missat att jag passerat inaktivitetstiden 15 min. när jag trycker Förhandsgranska.

      Det känns fruktansvärt retfullt att tappa texten efter att seriöst bemödat mig om att formulera ett vettigt inlägg!!!

      Mitt problem kanske skulle minska med längre inaktivitetstid men problemet specifikt är, och som vanligt i Windows när man minst väntar det,:

      Jag får upp wF:s Du måste logga in -sida, loggar in och ska gå back ett par steg till mitt svar för att sända det igen och IE6, som kanske fler än jag måste sitta med, då ger mig en varningssida om att "sidan inte gäller längre" istället för att låta mig backa tillbaka till cachad sida (antagligen ersatt av varningssidan) och rädda texten.

      Måste jag hacka bort den "finessen", så förbannad blir jag faktiskt, eller finns det smartare lösningar?
      And he looked at the world and he found it all logical so he decided there will be numbers.
      To 1 and 0 he figured them, and he told them to become numerous and to rule everything.

      Kommentera


      • #4
        Kryssa i automatisk inloggning i profilen?

        Jag har inte någon lösning på ditt problem, men skriver alltid längre inlägg i notepad först och klistrar sedan in dem i svarsrutan.

        Kommentera


        • #5
          Usch, det kräver ju att jag planerar ett längre inlägg!

          Allvarligt, som trådskapare använder jag notepad först. Det är självklart det bästa och garanterar att jag inte postar först och läser sen.

          Men jag blir så ofta osäker på det enklaste svar och tappar känslan av tid när jag stannar upp och läser tillbaka i tråden. Det svåra är att av samma orsak (me) så missar jag ctrl+a ctrl+c innan jag slagit 2xtab-enter. Förresten så är det inte samma tab-ordning när man redigerar, så där missar jag ofta <5-min. gränsen oxå med min v90 uppkoppling.

          Automatisk inloggning tänker jag inte pröva förrns min egen burk är igång igen. Till dess har jag många tillfällen att fundera över MS "finesser" och hur lurigt de ofta går emellan användaren och verktyget.
          And he looked at the world and he found it all logical so he decided there will be numbers.
          To 1 and 0 he figured them, and he told them to become numerous and to rule everything.

          Kommentera


          • #6
            Brimba lr SPiN > Kanske den här frågan får fler svar om den flyttas till nåt annat forum eftersom det säkert inte är i wF:s ände problemet ligger?

            Fenomenet med tappat formulär kan inträffa lite slumpartat på fler siter. Knepet att duplicera fönstret som jag nämde tidigare är en falsk lösning, men det låter IE visa varningssidan utan att formuläret riskerar försvinna. Jag ser inget mönster än så jag kan ringa in orsaken att formulärsidan förloras förutom att det för mig bara hänt i IE5-6.

            Det kanske finns nån som sölar runt med IE här + tappat formulär + sett ett mönster/insett orsaken + dessutom inte sorterar bort såna här bagateller ur minnet + kommer att läsa det om det ligger i rätt forum + isf inte kan låta bli att svara?

            Med tynande hopp om svar//
            And he looked at the world and he found it all logical so he decided there will be numbers.
            To 1 and 0 he figured them, and he told them to become numerous and to rule everything.

            Kommentera

            Working...
            X