Meddelande

Minska
No announcement yet.

MyCloud

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• MyCloud

Hej alla, efter det att jag skruvar i Windows 10 (vilket jag ångrar) så fick jag problem med en av NASarna som inte hittas längre på ett normalt sätt. Klickar jag på Mycloudgenvägen så får jag felmeddelandet som ni kan se på den bifogade filen. Går jag via utforskaren så får jag något om att den inte finns i nätverksprotokollet. Jag har inte en susning om var jag ska leta problemet.
    Bifogade filer
    Amatörer gör det de kan. Klåpare gör det de inte kan.
    Walt Disney

Kan du inte backa dina "skruvningar" och se om det hjälper?

Kommentera

Då ska jag tillbaka till W7 och det tror jag är lite mer än vad jag klarar av.
      Walt Disney

Kommentera

Aha, jag läste nog ditt inlägg fel. Jag trodde du menade att du skruvat på inställningarna i Win 10.

Jag använder aldrig "the cloud"-disken, men har du inte ett konto som det hör till? Du ska kanske ta kontakt med Microsofts support?

Kommentera

Jag har inte anslutit mig till molnet utan jag har ju skaffat disken för att ha grejorna nära mig så att säga.
          Walt Disney

Kommentera

Åh jaha... Hårdvaruproblem. Kan du ta ut den och sätta i den igen? (Jag kan ingenting om hårdvara.)

Titeln på tråden får en osökt att tänka på molnet...

Kommentera

Jo, de vill ju att grejorna ska anslutas till deras moln så de har väl valt namnet efter det, men jag litar inte på molntjänster. WD verka ha riktiga problem med W10 som de inte får till. Jag skulle hjälpa en kompis med en likadan NAS, men på den kan jag inte logga på mig som admin och jag hittar inte vad defaultlinloggningen ska vara. Har provat alla klassiska inloggning "fraser".
              Walt Disney

Kommentera

Working...
              X