Meddelande

Minska
No announcement yet.

Hemnätverk: skyffla filer mellan en Mac och en PC

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemnätverk: skyffla filer mellan en Mac och en PC

    Grabben har en PC med Win 10 (själv är jag på Mac) och vi vill gärna kunna skicka filer fram och tillbaka. Vi är hopkopplade via en vanlig router.

    Jag hittar hans dator utan problem. Bara att klicka Cmd + k på Macen så ser jag den. Men jag vägras tillgång.

    Hur i h-e ska han göra på sin PC för att öppna en mapp för delning? Han har pluggat bl.a. nätverk på gymnasiet i snart tre år och själv är jag väl inte helt tappad bakom en vagn. Men trots 8-10 timmars försök och lusläsning av Microsofts idiotiska instruktioner får vi inte kontakt.

    Kan någon vänlig själ hjälpa oss med detta?
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

  • #2
    Du menar att högerklick på mappen och sedan "Dela med" och ge alla rättigheter inte fungerar?

    Det brukar oftast bero på att mappen i sig har andra behörigheter.

    Prova att dela en mapp som skapat utanför "Dina dokument" som du sedan delar ut.

    Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

    Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

    Kommentera


    • #3
      Vi har provat med mappar direkt på HD och lite överallt i hierarkin.... :-(

      Detta handlar om grabbens laptop. För några månader sedan höll vi på med samma helvete för hans stationära, typ en vecka till och från. Men plötsligt funkade det och ingen av oss har begripit varför....

      Jag hatar Windows.
      Med vänlig hälsning från
      Danne
      ------
      Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
      Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
      Våga Vägra
      FaceBook

      Kommentera

      Working...
      X