Meddelande

Minska
No announcement yet.

Router spökar

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Stonechat
    replied
    Tack AndersN för ditt svar och förslag. Svaret jag nu får från webbhotellet är att det är deras tre DNSer som inte alla pekar rätt till nya sajten (fler vittnade sedan om samma sak, vilket fick mig inse felet låg längre bort), men att de bör lärt sig dansa i takt inom ett till två dygn. Nåväl, kanske läsvärt ifall någon annan någon gång drabbas av detsamma vid flytt av sajt. Svaret är alltså att vänta ut saken, och routern är oskyldig denna gång.

    Leave a comment:


  • AndersN
    replied
    Om du kopplar förbi din router och kör direkt mot modem/nätverksuttag, är det samma då?

    Jag tror att det är så att din ISP i hemmet inte har uppdaterat DNS och därav pekar den mot gamla webbhotellet.

    Leave a comment:


  • Stonechat
    started a topic Router spökar

    Router spökar

    Jag har flyttat en hemsida från ett webbhotell till ett annat. Flytten är klar och den är uppe på nya hotellet, nåbar ute på internet. Det verkar dock som att min Asus Router ligger och pekar på hur hemsidan såg ut förra veckan. Lurar jag routern och surfar in via min mobil och närmsta telemast istället kan jag se nya hemsidan som den ska se ut. Jag har rensat cach, uppdaterat sajt, bytt till annan dator, tömt historik i routern, kollat att jag har senaste firmware på rouern, har tillochmed blåst om hela routern - men inget av detta hjälper. Visst kan jag jobba vidare med att webbmastra nya sajten via min mobiltelefons telemaster, men varför i 17 luras min router på detta sätt?
Working...
X