Meddelande

Minska
No announcement yet.

Kan inte gå in på vissa sidor med Chrome.

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan inte gå in på vissa sidor med Chrome.

    Here we go again...
    Har råkat ut för liknande problem som detta men nu är det värre.

    Jag kan inte gå in på Facebook, Twitter eller Google md Chrome. Dock funkar det fint med IE. Andra sidor fungerar med Chrome, hittills har jag bara märkt att de tre nämnda sidorna inte funkar.

    Jag har provat stänga av antivirusprogrammet, lagt till Googles DNS-servrar enligt den förra tråden och rensat historik och cookies men det hjälper inte.
    Jag kan pinga sidorna med kommandotolken utan problem.

    Blir tokig snart av att använda IE, har någon något bra tips att komma med?
    Bifogade filer
    Mitt företag

  • #2
    När du går in på dessa sidor, står det då HTTP eller HTTPS framför domänen?
    För det skulle kunna vara något med SSL-tjänsten om det är HTTPS.

    Osso en longshot: Prova att klicka ur IPv6 i dina nätverksinställningar.
    Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
    söker trevligt sällskap för matresa till USA!

    Kommentera


    • #3
      Något är helknastigt, jag avinstallerade Chrome och nu när jag försöker installera det igen går det inte.
      Installationsprocessen rullar på som den ska och Chrome kommer upp som genväg både i verktygsraden och på skrivbordet men inget händer när jag klickar där.
      Återkommer när jag löst installationen...
      Mitt företag

      Kommentera


      • #4
        Själva installationen var relaterat till brandväggen (Eset) märkte jag. Börjar bli rätt trött på Eset efter många års användning, den har börjat stoppa "vanliga" program det senaste, det hände aldrig förut.

        Nåja, du verkar ha rätt Quid, jag kommer inte in på sidor som börjar med https. Har du någon aning om hur jag ska gå vidare? Jag har vant mig med Chrome och vill helst inte använda någon annan läsare.
        Mitt företag

        Kommentera


        • #5
          Jag använder inte Chrome själv så jag vet inte vad det finns för SSL-inställningar i den, men börja med att kolla där.
          Du kan även kolla avanceratfliken i Internetalternativ (finns i Kontrollpanelen), där finns en del säkerhetsinställningar som jag antar att Chrome tittar på också.
          Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
          söker trevligt sällskap för matresa till USA!

          Kommentera


          • #6
            Då spricker det.
            Det finns famtioelva olika inställningar under SSL och jag har ingen aning om vad som ska bockas i eller ur. Konstigt dock att det bara från ena dagen till den andra inte fungerar.
            Mitt företag

            Kommentera


            • #7
              Mystiken tätnar.
              Jag drog hem Firefox och testade. Vid varje sida som börjar på https får jag en varning om att certifikatet inte är giltigt och får frågan om jag vill gå dit ändå. Facebook ser helknasig ut (bara text) och Twitter får jag inte ens frågan om att gå vidare. Se bild.
              Kan jag ha fått virus?

              Allt fungerar iof som vanligt med IE.
              Bifogade filer
              Mitt företag

              Kommentera


              • #8
                Jag hade ju skannat med med något anti-spyware iaf, typ Spybot eller Malwarebytes.

                Så länge SSL 3.0 och TLS 1.2 är förbockat i Internetalternativ så borde Twitter funka iaf.
                Last edited by Quid; 2014-02-22, 13:51.
                Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
                söker trevligt sällskap för matresa till USA!

                Kommentera


                • #9
                  Är datum och tid rätt inställda i datorn?
                  // Nicro

                  En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.

                  www.nicrobild.se www.nicro.se

                  Kommentera


                  • #10
                    Nicrosoft skrev: Visa inlägg
                    Är datum och tid rätt inställda i datorn?
                    Japp.

                    /edit
                    Å har man sett på f*n, idag fungerar allt perfekt igen!
                    Jag har inte gjort ett skvatt med datorn mer än att använda Firefox. Nu rullar Chrome på som vanligt. Det låter som spöken i burken, får ringa in Ghostbusters...
                    Mitt företag

                    Kommentera

                    Working...
                    X