Meddelande

Minska
No announcement yet.

Märkligt problem med mitt bärbara dator och trådlös nätverk.

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Märkligt problem med mitt bärbara dator och trådlös nätverk.

Jag har ett märkligt problem som gäller min bärbara dator och mitt trådlösa nätverk. Jag kan inte ansluta min bärbara dator till trådlösa nätverket, men nog andra apparater, som Nokia Lumia, Ipad, mm.

Men det gäller endast mitt trådlösa nätverk, andra trådlösa nätverk kan jag nog koppla upp mig med bärbara datorn.

Jag har även försökt koppla manuellt till mitt trådlösa nätverk utan resultat.
    Min bärbara dators modell är HP ProBook 4340s.

Är det nån, som kan hjälpa?

Jag stötte på samma problem för ett tag sen. Och det var så skumt att jag kunde absluta min laptop till andra nätverk. Så jag försökte med det mesta jag kunde komma på. Ringde även till supporten på min internet leverantör. Men allt slutade med att jag fick installera om datorn. Så nu funkar det igen

Kommentera

Vad händer när du försöker?
      Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
      söker trevligt sällskap för matresa till USA!

Kommentera

Har du symbolen för WiFi tillgängligt om du kör W7 eller W8?
        På min frus Sony Vaio finns det en liten knapp för om man vill aktivera det trådlösa. Den har ibland av misstag slagits av!
        Kan det vara slikt?
        Livet är kort och Nu!
        Läs mera!
        !?

Kommentera

Knappen för det inbyggda trådlösa trafiken är på hos den bärbära datorn. Märkliga är att i samma bostadsområde, ser jag andra trådlösa nätverk, men dock inte min eget trådlösa nätverk.

Detta gäller, som sagt endast den bärbara datorn.

Kommentera

Kan det vara så att routern kör på 5GHz-bandet - och din dators nätverkskort inte stödjer det?
            @aviddevguy

Kommentera

Använder du PSK (Pre-shared key) för nätverket? Från vilken enhet har du i så fall satt värdet för den? Jag har upplevt problem med Windowsmaskiner att ansluta till nätverk där PSK har konfigurerats från Linux.
              "Det finns tre sorters lögn; vanlig lögn, förbannand lögn och statistik" - Mark Twain

Kommentera

Det trådlösa nätverket fungerar både med 2,4 GHz och 5 Ghz.
                Jag har använt mig av PSK (Pre-shared key) för nätverket och har konfigurerat med Windows maskin. Bärbara datorn har Windows 8.1 som
                operativsystem.

Det verkar, som om problemet började efter Windows 8.1 uppdateringen, men är dock inte säker. Det sista man vill göra att installera om datorn pånytt.

Kommentera

Har du begränsat antalet ip-adresser som din router delar ut?

Det, i kombination med långa lease-tider kan innebära att det inte finns någon adress tillgänglig för din laptop.
                  -Wix

Kommentera

Working...
                  X