Meddelande

Minska
No announcement yet.

Internetlampan lyser inte.

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Internetlampan lyser inte.

Har haft problem med internet sen i Juni. Först hastigheten som legat på en bråkdel av vad jag har beställt och sen blev jag helt utan efter en frånkoppling från leverantören som var ett misstag.
    Alla lampor på modemet (Inteno x5668) lyser utom "Internet" som blinkar med oregelbundna tidsintervaller.
    Support har kollat alla adresser och inställningar i modemet och det är riktigt enligt dom men internet fungerar inte.
    Portbyten har utförts i stationen och tekniker påstår att dom mäter upp full hastighet till modemet.
    Jag har provat olika modem, kablar och datorer utan framgång..
    Finns det någon som kan nedlåta sej att ge några tips eller förslag till en riktig gröngöling i ämnet

Kontakta din internetleverantör.
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

Kommentera

Har haft en pågående konversation med min leverantör om detta sedan i juni och det senaste svaret var att dom inte kunde lokalisera felet och snart kände sej tvungna att "släppa mej" som kund pga det....??

Kommentera

Gummlan skrev: Visa inlägg
        Har haft en pågående konversation med min leverantör om detta sedan i juni och det senaste svaret var att dom inte kunde lokalisera felet och snart kände sej tvungna att "släppa mej" som kund pga det....??
        Tråkigt. Men det är i princip omöjligt att hjälpa i ett forum som detta (om ingen har en jävla tur och slänger ur sig ett lyckosamt förslag).

Om teknikerna mäter upp fullt blås ända fram till ditt modem men att du ändå inte får full effekt till datorn så måste du får hjälp av nån lokal datanörd som kan kolla exakt vad det handlar om, dina egna sladdar, inställningar osv.
        Med vänlig hälsning från
        Danne
        ------
        Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
        Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
        Våga Vägra
        FaceBook

Kommentera

*fnys*
          Anade att det skulle behövas nåt sånt. Support har kollat inställningar och jag har bytt kablar och allt sånt hos mej. Dom mäter upp full fart till mej och jag får nada...Jaja..
          Tusen tack i alla fall...

Kommentera

Kan vara så att du bor för långt ifrån telefonstationen för att ADSL ska fungera(?)
            -Wix

Kommentera

Working...
            X