Meddelande

Minska
No announcement yet.

Tele2 SMTP

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tele2 SMTP

Tänkte köra en epost-server på Tele2s XL 4G-abonemang. Men, enligt Tele2s kundtjänst är port 25 spärrad för BÅDE inkommande och utgående trafik. Normalt är den ju bara spärrad för utgående. Är det någon som kan verifiera?
    / Jojoxx

"Always remember that you're unique and special, just like everyone else..."

Ingen med Tele2 som testat egen epost-server? Eller nån med Tele2 som har lust att prova porten.
    / Jojoxx

Kommentera

smtp port 587
      inkommande port 110
      http://www.tele2.se/kundservice/bredband/epost.aspx
      http://www.tele2.se/kundservice/mobi...allningar.aspx
      Måste väl gälla oavsett det är Tele2 egen epostserver eller egen...?
      Med vänlig hälsning från
      Danne
      ------
      Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
      Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
      Våga Vägra
      FaceBook

Kommentera

Danne V skrev: Visa inlägg
        Måste väl gälla oavsett det är Tele2 egen epostserver eller egen...?
        Nej, det är inte samma sak Jag kör idag egen epost-server och undersöker möjligheterna att byta ISP till Tele2. Frågan är hurvida Tele2 hindrar trafik på port 25 från omvärlden till dig. Normalt tillåts bara utgående trafik på port 25 till ISP'ns egna SMTP-servrar som sedan distribuerar mailen till rätt ställen. Skall du ha en egen epost-server som tar emot epost så måste inkommande trafik på port 25 tillåtas (vilket det normala är), men frågan i Tele2s fall.
        / Jojoxx

Kommentera

Jojoxx skrev: Visa inlägg
          Nej, det är inte samma sak Jag kör idag egen epost-server och undersöker möjligheterna att byta ISP till Tele2. Frågan är hurvida Tele2 hindrar trafik på port 25 från omvärlden till dig. Normalt tillåts bara utgående trafik på port 25 till ISP'ns egna SMTP-servrar som sedan distribuerar mailen till rätt ställen. Skall du ha en egen epost-server som tar emot epost så måste inkommande trafik på port 25 tillåtas (vilket det normala är), men frågan i Tele2s fall.
          Ah...jag tror nu att du antagligen förklarat och frågat jävligt luddigt och omständligt. Du borde antagligen ha ställt frågan så här:

Jag har egen mailserver som kräver port XXX för inkommande (POP3, IMAP) och port XXX för utgående (smtp) mail. Funkar det om jag har Tele2 som ISP?

Låter det rätt?
          Med vänlig hälsning från
          Danne
          ------
          Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
          Våga Vägra
          FaceBook

Kommentera

Danne V skrev: Visa inlägg
            Ah...jag tror nu att du antagligen förklarat och frågat jävligt luddigt och omständligt. Du borde antagligen ha ställt frågan så här:

Jag har egen mailserver som kräver port XXX för inkommande (POP3, IMAP) och port XXX för utgående (smtp) mail. Funkar det om jag har Tele2 som ISP?

Låter det rätt?
            Nej, och det är just anledningen till varför jag förklarade som jag gjort. För dig som användare ser du POP3 och IMAP som inkommande protokoll eftersom du är "end user". Har du en egen mailserver är SMTP inkommande eftersom det är det protokollet som används för omvärlden att leverera epost till dig (i.e. din server).
            / Jojoxx

Kommentera

Jojoxx skrev: Visa inlägg
              Nej, och det är just anledningen till varför jag förklarade som jag gjort. För dig som användare ser du POP3 och IMAP som inkommande protokoll eftersom du är "end user". Har du en egen mailserver är SMTP inkommande eftersom det är det protokollet som används för omvärlden att leverera epost till dig (i.e. din server).
              Okidoki. Men jag fattar fortfarande inte vad du är ute efter.
              Jag har flera e-postkonton med olika mailservers. Ingen av dom kräver smtp för inkommande mail, oavsett ISP.
              Kanske någon annan begriper vad du menar. Jag gör det i alla fall inte.
              Med vänlig hälsning från
              Danne
              ------
              Våga Vägra
              FaceBook

Kommentera

Port 25 är helt stängd för mig med Tele2.
                Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
                söker trevligt sällskap för matresa till USA!

Kommentera

Quid skrev: Visa inlägg
                  Port 25 är helt stängd för mig med Tele2.
                  Attans. Men tack för hjälpen
                  / Jojoxx

Kommentera

Working...
                  X