Meddelande

Minska
No announcement yet.

Problem med Thompson TG585 v8 och Netgear WN2000RPT

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med Thompson TG585 v8 och Netgear WN2000RPT

Hejsan.
    Jag har en netgear wifi extender till mitt modem här hemma, och allt har fungerat hur bra som helst fram tills en vecka sedan. Min netgear tappar internet ca varannan minut. Och jag har återställt både netgear och mitt thompson modem.
    Men det är fortfarande lika dant, och jag har absolut ingen aning om vad som är fel. För modemet tappar inte nätet utan är stabilt hela tiden.
    Och jag tycker det skulle kännas lite konstigt ifall min netgear skulle helt plötsligt sluta fungera som det ska och koppla ner hela tiden.

Uppsakattar ifall någon kan kommer med förslag vad man kan hitta på för att lösa detta.

Som det står i överskriften så har jag följande:
    Thompson TG585 v8 från tele2
    Netgear WN2000RPT

Tackar på förhand

Flyttas från "Hemelektronik, mobiltelefoner och prylar".

mvh
    @aviddevguy

Kommentera

Förstår det som att din router tabbar signal men modemet är stabilt? Testa olika kanaler (frekvenser) på din router. Kan vara en granne som köpt samma router och då kan det bli störningar.
      http://www.galnanyheter.com/ - Galna nyheter utöver det vanliga

Skaffa Dropbox - Ett självklart val för att synkronisera filer mellan datorerna samt telefonen.

Kommentera

har testat lite olika saker nu, men jag märkte att själva problemet ligger i min thomson iallafall då jag märkte nu här under dagen, att jag blir utslängd från det trådlösa några sekunder sen så kommer jag in igen, så håller det på så hela tiden.

Vet inte riktigt varför den gör det heller

Kommentera

Problemet äntligen löst, det var modemet som hade fått något fnatt, bytte ut till ett som jag hade i reserv och nu funkar det hur bra som helst. Så får ta och skicka tillbaka det trasiga till dom nu.
          Men tackar för förslaget jag fick

Kommentera

Working...
          X