Meddelande

Minska
No announcement yet.

Problem med NAS/Router Synology/Netgear

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med NAS/Router Synology/Netgear

Jag köpte för ett tag sedan en NAS (Synology DS212j). Den fungerar utmärkt som nätverkshårddisk lokalt men jag får inte "ut den på internet".

När jag försöker ansluta den till Internet med den installerade guiden får jag till svar: "Det gick inte att hämta extern IP-adress. Kontrollera ruoterinställningarna". Guiden (EZ-Internet) går igenom alla inställningar och portforwarding istället för att man gör allt manuellt. Nu stannar guiden i början när den ska lägga till routern.
    Har testat att lägga till routern manuellt men får då samma svar.

Det är säkert någon enkel inställning på Routern men jag har inte lyckats hitta den.

Vet någon vad jag ska leta efter?

Routern: Netgear WNDR4500 (N900)
    Routern är kopplad till en ADSL-modem (endast modem och inte en kombinerad modem/router) från Bredbandsbolaget.

/Patrik
    /Patrik
    "Den som har rent samvete har ofta bara dåligt minne"

Jag är lite förvirrad. Har inte NASen åtkomst till Internet? Eller du kommer inte externt (från Internet) åt tjänster på din NAS?

Kommentera

Har hittat "felet".
      Den fungerar nu efter att jag resetat NASn helt och gjort om inställningarna.

Gissar att felet var att jag hade först försökt lägga in NASn på en annan router (Dlink). Att det inte fungerade på den berodde på någon inställning i den routern som jag gjort tidigare. När jag sedan köpte en bättre router som fungerar i hela lägenheten så låg vissa inställningar kvar i NASn som blockerade den externa IP-adressen att komma in från Netgear-routern.

Det blit en läxa till mig: Fungerar det inte som det ska, RESETA.

/Patrik
      /Patrik
      "Den som har rent samvete har ofta bara dåligt minne"

Kommentera

Working...
      X