Meddelande

Minska
No announcement yet.

Styra om trafik i router asus RT-N56U

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Styra om trafik i router asus RT-N56U

    Halloj
    Undrar lite om mitt problem går att lösa. Jag anropar min server på en viss port, låt säga 15000. För närvarande sköts detta med en port forwarding. Jag vill byta port till 20000, om jag nu vill styra om denna trafik till port 20000 i routern, är det möjligt? Alltså, klienten kommer fortfarand in via port 15000, men redirectas till port 20000 och sen till servern.
    Hoppas frågeställningen är begriplig.

    Tack på förhan
    /Micke

  • #2
    I din router har du ett fält för extern port och ett för intern port. I dagsläget står det 15000 i båda. Om du ändrar intern port till 20000 men låter extern vara 15000 så kommer en utomstående klient anropa routern på port 15000, som sedan översätter den till 20000 och skickar det vidare till din server.

    Förstod jag dig rätt?

    Kommentera


    • #3
      Jodå, måste vänta tills i morgon innan jag har möjlighet att testa. Tror du det kommer att funka att ha kvar en port forwarding på 15000 precis som innan? Alltså båda dom portarna ska gå till samma dator.
      Avvaktar tills jag testat innan jag sätter tråden som löst men det känns som du har rätt

      Kommentera


      • #4
        Det ska inte vara några problem att ha kvar 15000->15000 tillsammans med den nya.

        Kommentera


        • #5
          I morgon är det dags för test, återkommer. Tack för hjälpen!

          Kommentera

          Working...
          X