Meddelande

Minska
No announcement yet.

Trådlöst nätverk

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Trådlöst nätverk

Hej alla duktiga!
    Har köpt en trådlös router av märket Jensen. Airink 59300.
    Har ADSL från Telia och OS är Win 7 (64-bitar).
    Har problem med att routern tydligen stänger eller stryper vissa portar. Främst till ett fildelningsprogram. Verkar som uppladdning o nerladdning är strypt eller stängd. Har testat att tillåta programmet i ESET men det verkar inte funka.
    I övrigt verkar det funka.
    Min fråga blir alltså: Hur kommer jag in i Routern och kan göra inställningar där som öppnar vissa (eller alla?) portar som hindrar trafik som jag vill ha?
    Tacksam för svar och med vänliga hälsningar
    Börje
    Man lär sej nåt nytt varje dag

Prova http://192.168.0.1
    I övrigt, kolla här http://www.jensenscandinavia.com/sea...h&search=59300 och kontakta dom direkt.
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

Kommentera

Tack för ditt hypersnabba svar!
      Ska kolla det med det första!
      Tack igen!
      Börje

Kommentera

Börje H skrev: Visa inlägg
        Tack för ditt hypersnabba svar!
        Ska kolla det med det första!
        Tack igen!
        Börje
        Ingen orsak...

Men det kan ju vara så att Telia sett till att bara dom kan komma in i routern för att folk inte ska kunna schabbla med routerinställningarna och skapa ännu fler/värre problem = fler supportärenden....
        Med vänlig hälsning från
        Danne
        ------
        Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
        Våga Vägra
        FaceBook

Kommentera

Danne V skrev: Visa inlägg
          Ingen orsak...

Men det kan ju vara så att Telia sett till att bara dom kan komma in i routern för att folk inte ska kunna schabbla med routerinställningarna och skapa ännu fler/värre problem = fler supportärenden....
          Fast Telia har nog inte så mycket med routern att göra, däremot ADSL-modemet, det lär vara spärrat på något vis. Så är det för mig i alla fall.
          /M@rre

[Ett fynd är något du inte behöver till ett pris du inte kan motstå]
          [Begrepps Joel]

Och andra användbara Tegsuttryck

Kommentera

Ok!
            Tack bägge två!
            Har fått till det nu!
            Mvh
            börje

Kommentera

M@gnus skrev: Visa inlägg
              Fast Telia har nog inte så mycket med routern att göra, däremot ADSL-modemet, det lär vara spärrat på något vis. Så är det för mig i alla fall.
              Jag gissade att "routern" i själva verket är ett routermodem som de flesta (?) internetleverantörer skickar ut numer. Dom har väl ingen anledning att skicka ut en ren router?
              Med vänlig hälsning från
              Danne
              ------
              Våga Vägra
              FaceBook

Kommentera

Ok!
                Tack bägge två!
                Har fått till det nu!
                Mvh
                börje
                Skriv gärna hur du löste det.
                Så att andra med samma problem kan få hjälp.
                Med vänlig hälsning från
                Danne
                ------
                Våga Vägra
                FaceBook

Kommentera

Ok!
                  Ja, vet inte ärligt talat om det beror på att jag knappade in ett undantag i ESET på IP-numret som fildelningsprogrammet använder eller om det var för att jag stängde ner skyddet i routern men det skulle jag kanske kunna lista ut...

Kommentera

Ok!
                    Ja, vet inte ärligt talat om det beror på att jag knappade in ett undantag i ESET på IP-numret som fildelningsprogrammet använder eller om det var för att jag stängde ner skyddet i routern men det skulle jag kanske kunna lista ut...
                    OK. Men en bra början skulle kunna vara om du berättade om du över huvud taget tog dig in i routern (via adressen jag jag tipsade om tidigare eller annan?), vilken inloggning du använde i så fall osv.
                    Med vänlig hälsning från
                    Danne
                    ------
                    Våga Vägra
                    FaceBook

Kommentera

Danne V skrev: Visa inlägg
                      Jag gissade att "routern" i själva verket är ett routermodem som de flesta (?) internetleverantörer skickar ut numer. Dom har väl ingen anledning att skicka ut en ren router?
                      Sant men i trådstarten klargjorde ju Börje H
                      Börje H skrev:
                      Har köpt en trådlös router av märket Jensen. Airink 59300.
                      /M@rre

[Ett fynd är något du inte behöver till ett pris du inte kan motstå]
                      [Begrepps Joel]

Och andra användbara Tegsuttryck

Kommentera

Använde en IP-adressen du sa och inloggningsuppg admin som usernamn o 1234 som password. Kom där efter åt en basic installation eller avancerad. Där fanns en hel massa inställningar.

Kommentera

Modemet är ett gammalt från Telia som hängt med länge: ZyXEL men där är ingen router som jag förstår.
                          Den trådlösa routern köpte jag nu för att kunna koppla upp min nya Smart-tv.

Kommentera

M@gnus skrev: Visa inlägg
                            Sant men i trådstarten klargjorde ju Börje H
                            Duh.... my bad.
                            Men det löste ju sig ändå....
                            Med vänlig hälsning från
                            Danne
                            ------
                            Våga Vägra
                            FaceBook

Kommentera

Trådlös överföring 2

När vi ändå är inne på nätverk o liknande.
                              Nån som kan rekommendera nå överföringsgrunka som kan skicka ljud o bild trådlöst till min Smart-Tv. Min stationära dator saknar Hdmi-uttag fast den bara är drygt ett år gammal... Så det bör vara via USB. Såna utgångar har jag gott om!
                              Om det nu skulle vara bättre med Hdmi... Finns det Hdmi-kort som man kan stoppa i datorn som typ nätverkskort eller ljudkort. Eller blir det samma signalkvalitet mm med överföring med hjälp av USB? Hittade den här men jag TROR att det är Hdmi och vanligt Vga uttag på den... Eller finns det liknande fast man ansluter via USB tro som jag inte hittat?http://www.webhallen.com/se-sv/hardv..._dator_till_tv.
                              Mvh och tacksam för svar igen.
                              Börje

Kommentera

Working...
                              X