Meddelande

Minska
No announcement yet.

Vad har ni för ping från mobilen till Stockholm?

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vad har ni för ping från mobilen till Stockholm?

Jag är lite nyfiken på vad folk runtom i landet har för ping från sin mobiltelefon till nån server i Stockholm. Tänkte kolla om det skiljer väldigt mycket eller om det är relativt lika. Man kan testa med t.ex. appen Bredbandskollen eller Ping&DNS. Förslag på server är ping.sunet.se eller den som väljs av Bredbandskollen.

Skriv vilken server ni använder, vad för nätverk ni har (2G/3G/4g) och vad ni får för svarstider.

Jag får 429ms till Stockholm och har Telenor 3G. För mig verkar 3G till Stockholm ligga på ca 400ms, men vad jag vet ska 4G ligga på ca 30ms.

Prova att köra en traceroute och se om du kan se att pingtiden går upp vid någon särskild nod. Jag har ingen lämplig mobil, så jag kan inte rekommendera någon särskild app, men från skärmskotten ser Nice Trace bra ut.
    Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
    Internklippning:
    1) Snaggning av fångar.
    2) Klippning frisörer emellan.

Kommentera

nitro2k01 skrev: Visa inlägg
      Prova att köra en traceroute och se om du kan se att pingtiden går upp vid någon särskild nod. Jag har ingen lämplig mobil, så jag kan inte rekommendera någon särskild app, men från skärmskotten ser Nice Trace bra ut.
      Jo, den mesta tiden är för de första hoppen (de två första svarar inte), och så ska det ju vara eftersom det är mobilnäts-delen. Det jag var nyfiken på var om det var väldigt olika runt om i landet eller om det är ungefär lika. Kan ju även skilja en del mellan operatörer.

Kommentera

What's the point, ska du spela BF3 på mobilen online? :-)
        -Wix

Kommentera

Working...
        X