Meddelande

Minska
No announcement yet.

Telia Thomson TG784 och netgear trådlös router. Koppla ihop trådlöst?

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Telia Thomson TG784 och netgear trådlös router. Koppla ihop trådlöst?

Behöver lite assistans om möjligt. Vet inte ens om det går då jag inte är den hajaste på nätverk eller datorer överlag.
    I min hjärna låter det möjligt iallafall. Så lämnar det till er att ta ner mig på jorden och förklara att det inte går, eller att i net-work-for-dummies-ordalag förklara hur man gör. Till sak nu då...

Hemma står det ett Xbox 360 av den gamla modellen utan inbyggt Wifi.
    Detta Xbox saknar den trådlösa nätverksadaptern.
    Min teoretiska lösning som låter bra i huvudet är följande:

Telia Gateway Thomson TG784 trådlös --> Netgear (okänd modell) trådlös router --> kabel till Xbox360

Alltså ingen kabel mellan gatewayen och routern, utan köra trådlöst. Detta för att såklart slippa kabeldragningar och slippa köpa trådlös antenn till Xbox eller Telias lösning Ruckus Mediaflex eller ev. liknande lösningar som inte är gratis.

Satt igårkväll och fipplade med detta utan att komma fram till en lösning, och vet ju inte om det ens är möjligt.

Något förslag från alla nätverksexperter som säkerligen finns här?
    trött.....

Detta är fullt möjligt, men du får då använda en som förlänger ditt trådlösa nätverk.
    Jag kör på en netgear wn2000rpt, och den fungerar klockrent för min del.
    Här är länk till netgears hemsida på den, http://www.netgear.se/home/products/...WN2000RPT.aspx

Finns att köpa på teknikmagasinet för ca 500.
    http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?...r%20WN2000RPT&

Det finns då vanliga portar på den så du kan ställa den i närheten av ditt xbox.

Kommentera

Ok, tack. Då förstår jag. Ingen idé att försöka med befintliga trådlösa routern då.
      Blir till att inhandla adaptern som kostar likvärdigt för smidighetens skull då.
      Tack för hjälpen!
      trött.....

Kommentera

Det var så lite så.
        Kan äntligen börja ge tillbaka lite efter alla frågor som jag har ställt här

Kommentera

Working...
        X