Meddelande

Minska
No announcement yet.

Datorn kopplar ner sig hela tiden

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Datorn kopplar ner sig hela tiden

Först trodde jag det var ComHem som krånglade. Men när jag drar igång min windowsdator så fungerar internet felfritt.

Min Mac kopplar ner internetuppkopplingen hela tiden och jag vet inte varför. Finns det några diagnostikprogram man kan använda, eller vad har ni för tips på felsökning?

Jag installerade ett VPN-program (Tunnelblick) för några månader sen och körde en uppdatering som kom förra veckan. Det kan ha med det att göra. Men programmet körs inte och det fungerar ändå inte.

Tar tacksamt emot alla tips!
    Silfver Creations

Det är när datorn laddas med sladd som internetuppkopplingen dör. Fy fan vad trist. Fungerar perfekt när jag kör endast på batteriet.

Vad kan det bero på? Fel på sladden? Spänningsfel?
    r/ eller inte...
    Last edited by silfver; 2011-12-21, 21:49.
    Silfver Creations

Kommentera

Ev kan ett byte av kanal hjälpa.

Kommentera

MacWitty skrev: Visa inlägg
        Ev kan ett byte av kanal hjälpa.
        Har bytt kanal flera gånger. Det hjälper inte. Hade det problemet för ett halv år sen och då sa Comhemsupporten att jag borde byta kanal. Sen dess har det fungerat. Men nu är det ju bara macen som kopplar ner sig.

Har lånat grannens nät nu i morse (bara för att verifiera fel hos mig så klart, hehe) och då fungerar det perfekt. Hittills. Ska testa lite mer innan jag förhastar mig som tidigare.

Men kanske en nollställning av routern kan hjälpa?
        Silfver Creations

Kommentera

Är det både trådat och trådlöst som krånglar?

Och vad menar du med koppla ned? Bryts kontakten helt (inkl. lokala nätverket) eller är det kontakten med internet som försvinner?
          Break a rule!

Kommentera

@ Silfver:

Du borde nog ge mer info om nätverket (hur är du uppkopplad?), vilket OS du har, vilken Mac du har osv.

Kolla t.ex. vad du har för inställningar i Macens "Nätverk" (i Systeminställningarna) och berätta.
            Med vänlig hälsning från
            Danne
            ------
            Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
            Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
            Våga Vägra
            FaceBook

Kommentera

muskot skrev: Visa inlägg
              Är det både trådat och trådlöst som krånglar?

Och vad menar du med koppla ned? Bryts kontakten helt (inkl. lokala nätverket) eller är det kontakten med internet som försvinner?
              Jag prövade aldrig trådat. Men det var hela kontakten som bröts. Jag kom inte åt adminpanelen längre heller.

Jag gjorde en reset i helgen och det har fungerat ända sen dess. Jag vet inte vad som kan ha hänt. Kanske något med tilldelningen av IP som blev knas?
              Silfver Creations

Kommentera

Working...
              X