Meddelande

Minska
No announcement yet.

Program för att fjärrstyra en dator över internet?

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Program för att fjärrstyra en dator över internet?

Finns det nåt bra och stabilt program för att fjärrstyra en dator över internet?

Hur menar du?

Fjärrskrivbord finns inbyggt i Windows. SSH är vanligt för Linux. VNC är möjligen också ett alternativ. Det går att fjärrstyra på många sätt. Du måste nog beskriva mer vad du är ute efter.

Kommentera

Det skulle röra sig om Windows 7 operativsystemet.
      Så typ VNC fungerar över internet? T.ex om jag sitter vid en dator i en stad och kompisen i annan stad, så skall det fungera?

Vilket SSH program är bra att använda?

Kommentera

Putty är en bra klient som du kan använda för att ansluta via SSH, men är det windows du skall fjärrstyra så är det nog inte SSH du vill använda. Windows har inbyggt stöd för både fjärrskrivbord (via RDP) och fjärrhjälp. Annars är en vanlig lösning www.teamviewer.com som fungerar seamless på båda Windows och Mac.
        / Jojoxx

"Always remember that you're unique and special, just like everyone else..."

Kommentera

Dr-man skrev: Visa inlägg
          Det skulle röra sig om Windows 7 operativsystemet.
          Så typ VNC fungerar över internet? T.ex om jag sitter vid en dator i en stad och kompisen i annan stad, så skall det fungera?

Vilket SSH program är bra att använda?
          Kör med Fjärrskrivbord/Remote desktop. Guide.
          Johan Norberg, webbutvecklare.

@GitHub

Läs min blogg

Kommentera

Kör du ubuntu eller något liknande och det är linux i andra ändan så är ssh det enklaste.
            Dock är teamviewer, som nämdes av Jojoxx, outstanding när du ska trassla dig igenom routrar som delar ut lokala adresser. Är du sen inte en kommersiell snubbe så är teamviewer gratis.

Kommentera

Working...
            X