Meddelande

Minska
No announcement yet.

Tips på bra, billigt, snabbt modem och/eller router

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• niklasw
    replied
    När det gäller ADSL-delen så fungerar vissa modemfabrikat bättre med samma/kompatibla fabrikat på de DSLAM:ar din operatör använder, så det kan vara värt att kolla upp om möjligt.

Leave a comment:

• muskot
    replied
    Linksys WRT54GL är ju dessutom ett tveksamt tips då den – även om den är stabil och kan köra alternativ firmware – är hopplöst slö i jämförelse med mer moderna konkurrenter. Sen saknas som sagt modemfunktionalitet dessutom.

Har tyvärr inget konkret tips, men har du kollat om din ADSL-operatör kan erbjuda något?

Leave a comment:

• Danne V
    replied
    berken skrev: Visa inlägg
    OK
    Jag läste lite slarvig och bommade motivet...
    (...)
    Jag använder den själv och när jag väl fick kläm på hur den fungerade så blev den det bästa i router väg jag ägt.
    Jag tror du måste träna på läsförståelse lite mer.

Jag frågar alltså primärt efter ett bra modem - men gärna med inbyggd, trådlös router.

Leave a comment:

• berken
    replied
    OK
    Jag läste lite slarvig och bommade motivet...
    Jag forsätter ändå på tradera spåret då dom dyker upp där ibland
    Linksys WRT54-GL WLAN-router (Cisco) där l i GL står för linux är den router jag användet själv. Om du uppdaterar med tomatos och läser på en del så har du en router där du bland annat kan prioritera tarfik typ: skype.
    Jag använder den själv och när jag väl fick kläm på hur den fungerade så blev den det bästa i router väg jag ägt.

Leave a comment:

• Danne V
    replied
    berken skrev: Visa inlägg
    Kolla tradera , dom finns i drivor där om det gäller router
    Tack. Du gav ju samma tips i en annan tråd.

Men det är liksom inte vad jag frågar efter. Jag vet hur man letar på blocket och tradera och prisjakt och pricerunner alldeles själv, serru.
    Men när jag inte hittar något vettigt där så frågar jag även här. För i den här församlingen kan det finnas gökar som har lite extra koll på sånt som kanske inte alltid dyker upp i de vanliga kanalerna.

Så alltså: Har du något konkret tips?

Leave a comment:

• berken
    replied
    Kolla tradera , dom finns i drivor där om det gäller router

Leave a comment:

• Danne V
    replied
    Poteta skrev: Visa inlägg
    För ADSL eller? Har eventuellt ett modem med inbyggd router för Comhem om du har det.
    Yepp, ADSL.
    Men tyvärr inte Comhem.

Leave a comment:

• Poteta
    replied
    För ADSL eller? Har eventuellt ett modem med inbyggd router för Comhem om du har det.

Leave a comment:

• Tips på bra, billigt, snabbt modem och/eller router

Behöver nog skaffa bättre/snabbare modem. Gärna med inbyggd router (eller tvärtom då alltså). Räcker med max 4 portar LAN. Helst trådlöst om priset är OK, annars trådburet.

Gärna med access via http till konfiguration och möjlighet att t.ex. brygga.

Har letat som fan men blir bara mer och mer förvirrad. Köper gärna från t.ex. UK eller Tyskland.

Tips?
Working...
X