Meddelande

Minska
No announcement yet.

Hjälp med trådlös router till TV mm

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med trådlös router till TV mm

Hej

Har ett trådlöst modem hemma men skulle även vilja koppla in TV och kanske nån gammal dreambox som står i ett annat rum.
    Kan man köpa nån slags router som tar emot nätverket trådlöst och sedan som jag kan koppla in vanliga rj45 sladdar i till tvn och dreamboxen ?

Har kollat lite på routers men vet inte om den måste ha sladd in eller om den även kan ta emot trådlöst.
    hoppas ni förstår frågan.

tacksam för svar!

Har just ställt upp min TV, en Sony KDL46nx710aep mot min router, en Netgear Wndr 3700.
    Läser i inställningarna på routern att man har ett specialt HD stream läge som går att koppla på på 300Mbit/s nätet (man kan ha 4 olika trådlösa nätverk igång). Tyvärr (och det är därför jag är här för att se om någon vet) som man måste ha datorn stående på routern för att signalen ska nå fram. Hur det då är med HD läget vågar jag inte ens tänka på.

Funkar gör det dock. Använder samma router för att köra min Wii på. Dock måste man köra routern på kanal 1 för att Wii spelaren ska hitta nätverket, men inget stort att ställa in. Allt finns att läsa sig till då man ställer in routern (är säkert så mned dom flesta routrar idag).

Så köp en router, av vilket märke som helst och så ska det nog funka.
    ---------------
    http://fun.axplock.com
    Ett gott skratt förlänger livet

Kommentera

Working...
    X