Meddelande

Minska
No announcement yet.

Varför så lång för att byta ISP?

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Jag minns när jag jobbade på Telia och skulle flytta en våning upp i huset. Telefonflytten tog två veckor, vilket var helt normalt enligt teknikern. Kanske säger lite om företagskulturen?
    Microsoft Certified Application Developer

Kommentera

Danne V skrev: Visa inlägg
      Du menar väl "får de INTE påbörja...", va?
      Självklart gör jag det.
      ~~~ www.fumei.net ~~~

Kommentera

Det är väl fjärde gången du skriver det. Tror folk börjar fatta nu.
        Tydligen inte. Och du behöver fortfarande inte ett fast telefonnummer för att portera så jo, det finns visst något att portera - bredbandet!

Tror jag ska skriva det en sjätte och sjunde gång också.
        Last edited by Dryden; 2011-08-14, 10:43.
        resebloggen # twitter # instagram

Kommentera

Dryden skrev: Visa inlägg
          Tydligen inte. Och du behöver fortfarande inte ett fast telefonnummer för att portera så jo, det finns visst något att portera - bredbandet!

Tror jag ska skriva det en sjätte och sjunde gång också.
          Jaha.. jag frågade både BBB och UVTC om detta och fick samma besked från båda: Det går inte att portera mitt abonnemang.

Du kan väl kontakta dom och berätta hur dom ska göra.
          Med vänlig hälsning från
          Danne
          ------
          Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
          Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
          Våga Vägra
          FaceBook

Kommentera

Jaha.. jag frågade både BBB och UVTC om detta och fick samma besked från båda: Det går inte att portera mitt abonnemang.

Skicka dem till tråden istället, så kan de få läsa det fem-sex gånger istället.

Min erfarenhet är att det går. Som sagt, för mig har det handlat om en knapptryckning eller två om jag inte minns helt fel och jag har inte sett bakomliggande hantering.
            resebloggen # twitter # instagram

Kommentera

Klart som korvspad att det går att portera.
              Vid en portering av VoIP så är det oftast så att överlämnande operatör säljer utrustningen till övertagande operatör istället för att, som vid traditionella telefonabonnemang, byta utrustning.
              Jag har själv genomfört porteringar mellan BBB och UVTC via BBB's system.
              ~~~ www.fumei.net ~~~

Kommentera

Dryden skrev: Visa inlägg
                Skicka dem till tråden istället, så kan de få läsa det fem-sex gånger istället.

Min erfarenhet är att det går. Som sagt, för mig har det handlat om en knapptryckning eller två om jag inte minns helt fel och jag har inte sett bakomliggande hantering.
                SilvioF skrev: Visa inlägg
                Klart som korvspad att det går att portera.
                Vid en portering av VoIP så är det oftast så att överlämnande operatör säljer utrustningen till övertagande operatör istället för att, som vid traditionella telefonabonnemang, byta utrustning.
                Jag har själv genomfört porteringar mellan BBB och UVTC via BBB's system.
                Jag ringde nu och pratade med UVTC igen om detta. Deras svar är som tidigare: Nej, det går inte att portera mitt abonnemang.

Skäl: Jag har, som jag skrivit tidigare, ingen vanlig analog telefon, utan IP-telefoni. Det innebär att mitt bredband är anslutet via en "hel ledning" och en sådan kan inte porteras, utan man måste fysiskt byta utrustningen.

Så om ingen har super-expert-extra-terrestial-kunskaper om detta och kan belägga UVTC och BBB med att tuta i mig felaktigheter, så hoppas jag att vi nu kan lämna frågan om portering.
                Med vänlig hälsning från
                Danne
                ------
                Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                Våga Vägra
                FaceBook

Kommentera

Working...
                X