Meddelande

Minska
No announcement yet.

Nybörjarfråga om nätverk.

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybörjarfråga om nätverk.

    Nästan total newbie. Kopplat in till internet via modem och internet fungerar.
    Hur vet jag vilket nätverk som är "mitt" så att jag inte råka gå via någon annans nätverk av en slump och hur krypterar jag mitt nätverk så ingen annan kan komma in på det? två frågor alltså.

    windows vista.

    anledningen jag frågar är att det står att jag är uppkopplad via "offentligt nätverk"

  • #2
    om jag har förstått rätt va du menar så kommer denna sida att hjälpa dig
    http://www.microsoft.com/athome/orga...lesssetup.aspx

    Kommentera


    • #3
      Jag förstod inte exakt. Det är bara när jag kopplar in sladden som internet fungerar så jag antar att jag i alla fall använder mitt "eget" internet. Hur får jag fram namnet på detta och krypterar den anslutningen? Det är nog inte trådlöst då som jag har. : )

      Kommentera


      • #4
        har du nån router eller ?

        Kommentera


        • #5
          Hur vet man det? Har ett modem med en tcp ip kabel in (tror jag det heter) i från datorn o sen en sladd vidare in i väggen ignet annat.

          Kommentera


          • #6
            router ofta används när man har flera än en dator hemma. men i ditt fall så ser det ut som du får internet av en kabel som leder in i väggen då tror ja att du inte behöver kryptera den , ändå det är bara du (din datorn) som kan använda din internet.men försäkerhets skull googla om modem password men tror inte att du hittar nåt sånt

            Kommentera


            • #7
              jag förstår inte när jag söker på det riktigt så jag väntar på någon annans svar också men tack för hjälpen hitintills : )

              Kommentera


              • #8
                Du är säker. Eftersom du inte har något nätverk behöver du inte oroa dig.
                Mitt företag

                Kommentera


                • #9
                  Om du kör med kabel är du säker. Om du kör trådlöst så ska du köra krypterat nätverk.
                  I awake to see that no one is free,
                  We're all fugitives,
                  Look at the way we live.
                  Down here, I cannot sleep from fear no.

                  Kommentera

                  Working...
                  X