Meddelande

Minska
No announcement yet.

NAS-problem

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• NAS-problem

Jag har nyligen skaffat en NAS, Iomega home media network och försöker få den att göra som jag vill men det går inte så bra.

Jag har lyckats ansluta den till mitt nätverk, jag kan nå den via datorn och hittat den via min playstation 3 - so far so good. jag kan kopiera över filer från min dator till olika mappar på nasn, och i en inställningsbild kan jag se att det finns mappar som heter

Active folders
    backups
    movies
    music
    photos
    public
    och en som jag lagt till som heter test

i samma inställningsbild kan jag välja att klicka in så de "aktiveras" för DLNA och iTunes, det har jag gjort med movies, music, photos och test. Jag har lagt filer i samtliga av dessa mappar. I movies och test har jag lagt två filmer av formatet .m4v och .mp4. I photos och test ligger en .jpg-fil. I music ligger en .m4p-fil.

Trots att det ligger filer lite överallt kan jag inte hitta nån av dem via PS3:an - och den listar bara mappar movies, music och photos.

Konstigt! Vad kan jag göra! HILFE!
    Sanningen är störst, men EG-rätten har företräde
    eight-thirty res at Dorsia | Mister One Million | jag var där | Klauz!

Med risk för att vara ute och cykla upplever jag att PS3:an är lite kinkig vad det gäller filformat. Visserligen borde du kunna se jpg-filen men .m4v och .mp4 tror jag inte fungerar. Testa att lägga in en .avi eller .mpg och se om den syns i mappen Movies. Testa även .mp3 i Music.
    Mitt företag

Kommentera

Hm, det ser ut som du har rätt i, verkar vara formatproblem för när jag ansluter till nasen via xboxen hittar filerna, men kan inte spela dem.

Meningen med nasen är att kunna lagra de filmer jag har på dvd så jag kan se dem dels på min ps3, men även på tv (Sony EX320 - ännu ej inköpt) som har DLNA-funktion samt att jag vill kunna visa dem på min ipad och min iPhone... jag startar ny tråd där jag ställer frågan om vilket filformat som skall kunna fixa detta.

Tack poteta!

Kommentera

Tråden återuppstår!

Jag testat med massor med inställningar i handbreak för att försöka få filer som PS3an skulle hitta visa Nasen utan lycka.

Men nu har jag testat att lägga över samma filmer på USB-minne och då både dessa hittas och kan spelas upp.

Så vad tusan kan felet vara???? Ligger det på NASen? Ligger det på PS3an?

Samma fel rapporterat här: http://www.ps3mediaserver.org/forum/...php?f=6&t=7107 och här: http://community.us.playstation.com/...art=0&tstart=0
        Last edited by magnusfeldth; 2011-04-11, 22:43.

Kommentera

Working...
        X