Meddelande

Minska
No announcement yet.

Köpa nätverkskabel

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Buddaz
    replied
    Thx
    Har kollat in en sådan kabel innan idag.

Leave a comment:

• GunnarD
    replied
    En cat6 är standard idag eftersom den klarar gigabit.

Se denna sidan: http://www.kjell.com/content/templat...0000,215500000

Leave a comment:

• Buddaz
    replied
    Okej tar väl en tur in på kjell imorgon då. Bara så jag har förstått det rätt så menar du att jag skall helst främst ta en cat 6 kabel eller det kanske är standard idag. Aldrig kollat in något om nätverkskablar därför frågar jag dumma nybörjar frågor. Kollar in kjells hemsida på direkten då. Thx

Leave a comment:

• GunnarD
    replied
    Japp, en helt vanlig kabel räcker, kjell&company vet vad som gäller. Om man skulle gå in på teknik så skall du helst köpa en "cat 6" kabel, alt, "cat 5e" så att dom klarar 1gbit per sekund.

10/100/1000 betyder att kortet klarar 10, 100 och 1000Mbs medans 10/100 bara klarar 10 och 100Mbs.

Leave a comment:

• Buddaz
    started a topic Köpa nätverkskabel

Köpa nätverkskabel

Hej
    Hoppas jag är i rätt ände av forumet. Det är så att jag funderar på en ny nätverkskabel. Vet inte riktigt vad man skall köpa, den jag har nu är rätt så gammal och för lång, fick den när jag hade comhem. Mitt nätverkskort är Realtek RTL8168D/8111D Family PCI-E GBE NIC som sitter i en hp dv6 1110eo, ute efter en kabel på mellan 5-10 meter. Skall man köpa något speciellt eller räcker en helt vanlig billig kabel. Butiker som finns i närheten är kjell&company, tekninkmagasinet, Onoff, Elgiganten och expert som kränger elektronik. Vad jag förstår är kortet 10/100/1000 gör det någon skillnad mot vanligt 10/100, som sagt inte så bra koll på det här. Förklara gärna om ni kan, är intresserad. Jo kabeln i dagsläget sitter direkt in till stadsnätets uttag i lägenheten. Hoppas någon är snäll och kan hjälpa en så att hjärnan kan lugnt slappna av och inte tänka på vad som behövs.
Working...
X