Meddelande

Minska
No announcement yet.

NAS

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • NAS

    http://www.dustin.se/pd_5010333158.aspx Något att ha?
    // Nicro

    En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.

    www.nicrobild.se www.nicro.se

  • #2
    Som "vanligt" med dessa små NASar så är överföringshastigheten inget vidare, men kan man leva med det så varför inte..

    http://www.smallnetbuilder.com/nas/n...karmor-nas-220

    \ˈin-fə-dəl, -fə-ˌdel\

    Kommentera


    • #3
      Jag kör med en Netgear ReadyNas Duo och behandlar bland annat RAW-material direkt från den, oftast trådbundet men också trådlöst. Visst, det blir inte som att jobba med filerna lokalt men överkomligt, absolut överkomligt.
      resebloggen # twitter # instagram

      Kommentera


      • #4
        Jag har också ReadyNas Duo via tråd och streamar filmer direkt utan problem. Ändå kör jag med trådlöst mellan routern och PS3:an.
        Mitt företag

        Kommentera


        • #5
          Jag har en Synology DS109 som jag kommer upp i 85MB/s vid läsning från. Det tycker jag är bra
          Kodfabriken - Webb- & apputveckling

          Kommentera


          • #6
            Gildebrand skrev: Visa inlägg
            Jag har en Synology DS109 som jag kommer upp i 85MB/s vid läsning från. Det tycker jag är bra
            SSD-diskar i den, eller? 85 megabyte per sekund är ruskigt bra för en billig NAS.
            Break a rule!

            Kommentera


            • #7
              enligt graferna på smallnetwork... så är det vid överföringar med hyfsat småfiler.

              \ˈin-fə-dəl, -fə-ˌdel\

              Kommentera


              • #8
                Nej, en vanlig Green Caviar disk. Kommer bara upp i de hastigheterna vid överföring utav stora filer. Småfiler på 5MB kommer jag bara upp i 10MB/s.
                Kodfabriken - Webb- & apputveckling

                Kommentera


                • #9
                  Dustin har kampanj på NETGEAR READYNAS DUO 1TB GIGABIT LAN + WIRELESS ROUTER för 2995:- I denna ingår det bara en disk så det blir inte lätt att köra Raid. Hur viktigt är det att det är "samma disk" när man kör raid, bortsett från storlek?
                  // Nicro

                  En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.

                  www.nicrobild.se www.nicro.se

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag vet inte om jag har fel, men jag ser inte Raid som viktigt i en NAS för personligt backupbruk!
                    Livet är kort och Nu!
                    Läs mera!
                    !?

                    Kommentera


                    • #11
                      Min tanke är att kunna lägga sånt som jag anser vara viktigt på NASen och med hjälp av raid (spegling) få en direkt backup.
                      // Nicro

                      En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.

                      www.nicrobild.se www.nicro.se

                      Kommentera


                      • #12
                        Jag har två "olika" diskar i min NAS, samma storlek men olika märken och det var en bundling som Webhallen skickade med i en kampanj för ett år sen när jag köpte min.
                        resebloggen # twitter # instagram

                        Kommentera


                        • #13
                          En tråd med folk som snackar om NAS och verkar veta vad dom snackar om.

                          Sitter och kollar in "Synology Disk Station DS211j", men då den nu är slut hos Kjell & Company (gillar att köpa saker över disk) funderar jag på om jag inte ska sattsa på något annat (kanske testa att handla över nätet om det där finns bättre gerejer).

                          Jag vill gärna ha MySQL och PHP Webserver i NASen så jag kan använda den även till annat än bara filserver.

                          Tacksam för förslag och åsikter.
                          ---------------
                          http://fun.axplock.com
                          Ett gott skratt förlänger livet

                          Kommentera


                          • #14
                            Nu loggar jag in för att kanske komma med ett tips.
                            Jan Zettergren har en intressant artikel i Elektronik i Norden sid 44.
                            Han skriver normalt mycket om Linux, läsvärd säger Lasp
                            Livet är kort och Nu!
                            Läs mera!
                            !?

                            Kommentera


                            • #15
                              Mr T skrev: Visa inlägg
                              Sitter och kollar in "Synology Disk Station DS211j", men då den nu är slut hos Kjell & Company (gillar att köpa saker över disk) funderar jag på om jag inte ska sattsa på något annat (kanske testa att handla över nätet om det där finns bättre gerejer).
                              Efter lite research köpte jag en sådan. Rätt nöjd med min. Kör iSCSI och det är nästan som att jobba med filerna lokalt, jag kör inte så tunga grejjer iofs. Det är min första NAS så jag har heller inget att jämföra med. Köpte den hos Overclockers, kom snabbt.
                              dannesholk.se

                              Kommentera

                              Working...
                              X