Meddelande

Minska
No announcement yet.

Routerportarna räcker inte.

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Routerportarna räcker inte.

Jag ska till en kund nästa vecka som har 4 trådbundna datorer till sin router. Jag ska montera en digitalbox som också kräver åtkomst till nätet. Finns det routers med mer än 4 portar? Kan jag sätta en 8-portars switch istället? Datorerna behöver nämligen inte kommunisera med varandra enligt kunden. Hur gör jag enklast?

/Edit
    Hehe, kan man inte redigera rubriken?? Det blev lite galet där...
    Mitt företag

Enklast: Kopplar in en switch till routern.

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

Kommentera

Zaiman skrev: Visa inlägg
      Enklast: Kopplar in en switch till routern.
      Är det så enkelt som att dra ur en kabel, sätta in en switch där för att sedan plugga in kabeln + den nya kabeln i switchen? Behövs det konfigureras på något sätt?
      Mitt företag

Kommentera

Poteta skrev: Visa inlägg
        Är det så enkelt som att dra ur en kabel, sätta in en switch där för att sedan plugga in kabeln + den nya kabeln i switchen? Behövs det konfigureras på något sätt?
        Enkelt = Ja
        Konfigureras = Nej (oftast beroende på vad du tänkter stoppa i för switch)

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

Kommentera

Då tar jag med mig en simpel switch och en kort patchkabel. Tack!
          Mitt företag

Kommentera

Working...
          X