Meddelande

Minska
No announcement yet.

Telia ProLane eller motsvarande

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• erciz
    replied
    Ja, det var inte hemma det var tänkt, utan en företagslokal. Men nu när jag fått reda på att det var så höga priser så lutar det trots allt mot att ta en VPS-tjänst. De finns i väldigt lockande priser.

Tack för all input! Det är värdefullt!

Leave a comment:

• onkelborg
    replied
    Sedan så blir det problem med sådana saker som att kunna garantera strömmen, vad händer om du är borta och den går ner, ev. kyla av servern osv. osv.

Leave a comment:

• Ledel
    replied
    Om du ska kunna garantera upptid bör du ha minst två anslutningar, som inte beror av varandra. Därmed är hemma en ganska dålig plats tyvärr... Skulle något hända med anslutning 1 är det alltid bra att ha en till.

Leave a comment:

• onkelborg
    replied
    Hm, om den är affärskritisk så är det nog helt fel ställe att ha den hemma, för övrigt.

Leave a comment:

• Zaiman
    replied
    Prolane 4Mbit 2100kr/mån koppar.

Prolane 10Mbit ges på offert har jag för mig.

/R
    Läste visst hälften innan jag svarade .

Leave a comment:

• erciz
    started a topic Telia ProLane eller motsvarande

Telia ProLane eller motsvarande

Jag har börjat kolla på en bättre uppkoppling för att ha en webbserver. Platsen är en mindre ort där vi nu har Telia ADSL.

Nu har jag börjat kolla på Telia ProLane, vilket verkar riktigt intressant. Men jag har en känsla av att det är dyrt. Är det någon som vet ungefär vilka priser det handlar om? Det står nämligen inget på Telias hemsida om det.

Vad finns det för alternativ? Har ni några förslag?

Vill ha en driftsäker lina, gärna minst 10/10Mbit.

Själva webblösningen diskuterar jag här: http://www.webforum.nu/showthread.php?t=176849
Working...
X